Opnieuw voorstellen


Patrix

Well-known member
Lid geworden
16 februari 2014
Berichten
5,986
Leeftijd
52
Locatie
Rheden
Goedenavond allemaal,

Ik heb mezelf een jaar of 4 geleden als eens voorgesteld, maar verder niet erg actief geweest op het forum.
De bak die ik heb is 150x40x40, zelf in elkaar gekit en staat nog steeds.

Techniek is redelijk simpel,
Er ligt een lichtbak op die normaal in een systeem plafond hangt met daarin 1 x 58 watt TLD835
In de ochtend en avond gebruik ik 2 kleuren LED om de zonsopgang/ondergang enigszins na te bootsen
Een redelijk klein binnenfilter, wat toch voldoende blijkt te zijn,
En vanaf het begin gebruik al bio co2

Op dit moment zitten er ong. 45 vissen in, waaronder een aantal soorten Tetra's, 2 koppels Goerami's (Blauwe spat en Diamant), verder nog wat Endler guppen, Corydoras panda's, en drie borstelneuzen.

Ooh ja, er zwerven ook nog wat mini japonica's rond, maar achteraf geen goede keus, zijn veel te klein, en worden dus opgegeten

Dit is de bak zoals die 4 jaar terug was,
Vpx8vIy.jpg


Later toch maar gekozen voor een lichtere bodem (filterzand)
XE26slf.jpg

(Iets te netjes gesnoeid allemaal)

Een tijdje laten groeien en dan ziet het er zo uit
n2sc0fK.jpg


Na weer een snoeibeurt en wat nieuwe plantjes zag het er zo uit,
MNAjRxI.jpg


Een tijdje later (en nog meer plantjes)
eMbtsIB.jpg


En vandaag de dag toch maar gekozen voor een wat overzichtelijker en wat makkelijker te onderhouden bak.
NI3TuTZ.jpg

Het is nog niet helemaal af, sommige planten staan er net in en moeten nog transformeren.

Achter de twee mosbollen ligt een knol van een Rode lotus die nu eindelijk begint na 3 weken.
En dat wit/rose plantje links uit het midden moet ook nog aanslaan.
 
Laatst bewerkt:
Zo ziet het er 's avonds uit,

Lijkt wat fel op de foto
afOqexJ.jpg



En nog wat donkerder
R6Ib27b.jpg


Subtiel Led lampje moet voor de maan doorgaan
WzAiiLP.jpg
 
Laatst bewerkt:
Niet slecht hoor en zeer mooi om al de foto's met hun veranderingen te kunnen volgen.:thumbs:
 
Welkom terug en leuk om de "transformatie" van je bak te zien. Het lijkt in ieder geval een gezonde plantenbak die je lekker onder controle kan houden!
 
Dank jullie,

Het is nog niet helemaal naar mijn zin, sommige plantjes hebben ook eigenlijk wat meer licht nodig, mochten deze niet goed aan willen slaan overweeg ik een extra led strip.
In het begin had ik twee tl buizen boven mijn bak hangen, maar dat was iets teveel van het goede, het liefst werk ik met zo weinig mogelijk licht, helaas wordt dan de plantenkeus wat beperkter.

Maar de afgelopen tijd al genoeg soorten gehad, dus ik weet nu zo ongeveer wel wat mogelijk is.onder 0,3 watt per liter

Dit plantje is iets te hoog gegrepen vrees ik, al begint ie wel zijn vorm te krijgen nu.
EvWDKHZ.jpg


Tijgerlotus begint nu wel goed te groeien, ben benieuwd hoe ie gaat worden.
hvcgrJD.jpg


En de Rotala kan nog net onder schaarse verlichting, deze begint nu ook vorm te krijgen.
UTMxLTa.jpg
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan