Wat is er nieuw

Oppervlakte koppel/harem vormers Zuid-amerika

• Onderwerp starter Onderwerp starter Khoppie
  • Startdatum Startdatum
K

Khoppie

Guest
Beste allemaal,

Nu mijn aquarium best al een tijdje goed draait en alles nog steeds in harmonie met elkaar samengaat wil ik mijn bestand toch nog iets uit gaan breiden.
Het is me opgevallen dat de bovenlaag van het aquarium nog erg leeg is. De bijlzalmen vind ik niet zo leuk en heb ik minder goede ervaringen mee (zelfmoord neigingen)

Zoals het onderwerp van dit topic al aangeeft ben ik op zoek naar een koopel of harem vormende vis in de bovenlaag van het aquarium. Ik kon hier alleen niet zoveel over vinden. Alleen wat killivissen die midden-boven zwemmen maar echt bovenin niet erg veel.
Ligt dit aan mij of zijn deze vissen er gewoonweg niet in Zuid-Amerika?

Mijn huidige bestand:

5x Pterophyllum sp. rio nanay.
14x Rasbora Heteromorpha. (verdwijnen op natuurlijk verloop)
8x Corydoras Aeneus Albino.
2x Loricaria parva.
1x L081

Aquarium:
Trofis colisa 1200 = 120x65x45cm (LxHxB)

Hoor het graag van jullie 🙂

Gr. Kevin

Ook geen killies?

Ja natuurlijk zijn er wel een paar maar hij geeft zelf al aan dat hij geen bijlzalmpjes wil en de combinatie killies en maantjes lijken me best tricky(slikbare vorm). Voor de rest heb je nog spatzalmen maar dat zijn nog grotere springers als bijltjes. Voor de rest heb ik nog nooit iets anders gevonden wat ook nog eens verkrijgbaar is dus als jullie wel iets weten te vinden dan hou ik me aanbevolen 😀

Aphyocharax en Copeina soorten zwemmen meestal ook in de bovenste waterlagen, maar niet echt aan de oppervlakte.
Sommige Rivulus soorten zwemmen ook bovenin en zijn soms verkrijgbaar, bijv R.magdalenae.

Als Khoppie met "bijlzalmpjes" doelt op de standaard Carnegiella strigata, zou Gasteropelecus sternicla misschien een aardig alternatief kunnen zijn?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan