Wat is er nieuw

Opruim ploeg gezocht; welke sollicitant is het beste?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Erwin1992
  • Startdatum Startdatum
E

Erwin1992

Guest
Beste,

Ik ben opzoek naar een aantal garnalen voor in een rio125 die de boel een beetje netjes houden ( alg van hout en achterwand af eten, dode bladeren verwijderen etc) Er zitten nu 2 oude japonica garnalen in, maar die zijn een beetje klaar met werken die doen niet veel meer.

Nu is mijn vraag, zou ik er weer japonica's in plaatsen of zijn er andere garnalen die beter opruimen (vuurgarnalen?)

Ik hoor wel wat jullie denken 🙂

om het wat netjes te houden moet je er zelf wat werk insteken

verder kweken vuurtjes snel dus als je vissen er eentje van opeten blijft de populatie wel intact

Tuurlijk ik begrijp wel dat ik zelf de bak netjes moet houden, maar zoals in elke bak groeit er her en der wat lag en ik vroeg me gewoon af welke garnalen het beste opruimen.

Japonica's.. maar dan wel een gezonde groep, niet 2, dan zullen ze waarschijnlijk ook een stuk actiever worden, het zijn tenslotte schooldieren.

Vuurgarnalen zijn ook leuk en niet duur. Ik begon met 10 en heb er nu heel veel, overal waar je kijkt zie je garnalen. Best een leuk gezicht 🙂 (Helaas zijn ze niet echt mooi rood)

Heb zelf een groep japonica's (9 stuks) en daarbij vuurgarnaaltjes. Prima opruimers (maar poepen zelf ook 😉 )

Japonica's zijn toch echt wel de opruimers onder de garnaaltjes.
Je hebt alleen wel een flinke ploeg nodig. Bij mij wandelen er een stuk of 35 rond in m'n 250 liter bak.

De beste opruim ploeg is jezelf.. =P
Je kan niet echt verwachten dat een paar Garnalen alles kennen schoonmaken..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan