Wat is er nieuw

Opstart aquarium juwel Rio 350

• Onderwerp starter Onderwerp starter Qantas
  • Startdatum Startdatum
Q

Qantas

Guest
Even een vraagje over de waterwaardes van mijn nieuw opgezet aquarium.

Mijn waterwaarden zijn vandaag op dag 4:
PH: 7.5
KH: 9
GH: 12
NO2: 0
PO4: 0.5
NO3: 10
NH3: 0
CO2: 32

Iemand raad met deze cijfers na dag 4?
Alvast bedankt

Even een vraagje over de waterwaardes van mijn nieuw opgezet aquarium.

Mijn waterwaarden zijn vandaag op dag 4:
PH: 7.5
KH: 9
GH: 12
NO2: 0
PO4: 0.5
NO3: 10
NH3: 0
CO2: 32

Alvast bedankt
Ziet er goed uit hoor, je ph is wel aan de hoge kant. Is niet negatief maar ligt eraan welke vissen je wil houden. Mooi dat je N02 0 is👍🏼

Ziet er goed uit hoor, je ph is wel aan de hoge kant. Is niet negatief maar ligt eraan welke vissen je wil houden. Mooi dat je N02 0 is👍🏼
Ik probeer deze naar beneden te krijgen maar gaat niet vlot. Voeg wat meer vloeibare CO2 / koolstof toe met de hoop dat deze wat zakt.
De bewoners zullen zijn :
Eiland barbeel
Vijfstreep barbeel
Labeo bicolor
Panda barbeel
Sterbai corydoras

Bedankt voor de reactie !

Zou die labeo niet doen eerlijk gezegd, worden nogal agressief als ze wat ouder worden

Prima waardes, zou wel minstens 2 weken wachten met indraaien alvorens vis toe te voegen. Nitriet piek kan nog komen namelijk. Ik zelf heb in het begin een beetje voer toegevoegd om het biologische kolonisatie proces in het filter wat te versnellen/ de bacteriën alvast wat te doen te hebben gegegeven. Succes.

Gr
Stefan

Ik probeer deze naar beneden te krijgen maar gaat niet vlot. Voeg wat meer vloeibare CO2 / koolstof toe met de hoop dat deze wat zakt.
De bewoners zullen zijn :
Eiland barbeel
Vijfstreep barbeel
Labeo bicolor
Panda barbeel
Sterbai corydoras

Bedankt voor de reactie !
Oh prima hoor! U gebruikt normaal kraanwater neem ik aan?

Zou die labeo niet doen eerlijk gezegd, worden nogal agressief als ze wat ouder worden
Ik heb de labeo al een jaar of 3 en was vooral agressief tegen mijn brokaat barbelen. Sinds deze weg zijn is ze wat rustiger geworden ( is ook mijn " special one " om eerlijk te zijn 😃 )
Prima waardes, zou wel minstens 2 weken wachten met indraaien alvorens vis toe te voegen. Nitriet piek kan nog komen namelijk. Ik zelf heb in het begin een beetje voer toegevoegd om het biologische kolonisatie proces in het filter wat te versnellen/ de bacteriën alvast wat te doen te hebben gegegeven. Succes.

Gr
Stefan
Bedankt voor de reactie ! Ik doe dit ook, 3-4 maal per week wat eten verkruimelen in het water.
De visjes die ik heb, zitten voorlopig in een opvang aquarium. Ik zal wat wachten tot de 3de week van september om ze terug naar het aquarium te plaatsen - mits de waarden goed zijn, deze meet ik om de 3 dagen.
Ik wil ook zolang wachten zodat de planten wat goed geworteld zijn. Heb geen zin dat mijn corys of andere vissen mijn planten allemaal los maken en ik deze in een volledig gevuld aquarium terug moet planten. Staat nooit zo als wanneer geplant in een niet gevuld aquarium.
Oh prima hoor! U gebruikt normaal kraanwater neem ik aan?
Ja, het aquarium is gevuld met normaal kraantjeswater. Ik denk er over na om bij mijn water wissels te werken met een deel kraantjeswater en een deel afgekoeld gekookt water om de GH naar beneden te krijgen. ( Ik ververs maar om de 2 of 3 weken voor +- 50 liter water ).

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarden in een net opgestarte bak kunnen elke kant opschieten en eigenlijk kan je er niet zoveel mee. En daarbij zijn ze niet zo nauwkeurig omdat je bv met een PH: 7.5 en een KH: 9
nooit 32: CO2 in je water kan hebben. Dus er is ergens iets niet geheel correct gemeten.
Nitrietpiek die zal nog wel komen
k probeer deze naar beneden te krijgen maar gaat niet vlot. Voeg wat meer vloeibare CO2 / koolstoftoe met de hoop dat deze wat zakt.
Vloeibare CO2 / koolstof brengt geen verandering teweeg in de pH. Dat doet alleen CO2 in gasvorm. Maar wel goed dat je het toevoegt; zo hebben de planten toch een koolstofbron tot haar beschikking :thumbs:
Als je maar uitkijkt met overdoseren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan