L
loekoek
Guest
Dit is mijn nieuwe Aquatlantis 80 in de opstartfase naar toekomstig gezelschapsbakje. Bodem van zand en daarop wat zwart gravel. (net als in de SF30) Staat vandaag 2 weken. Er zitten een paar slakjes in maar nog geen vis (nog in de SF 30 met een paar plantjes) en toekomstig naast kleine schooltjes wellicht wat garnaaltjes. Filter staat constant aan en ik heb er voor gezorgd, door een verlengbuisje haaks naar de achterkant, dat de stroming niet te hard is voor de planten. Ik zie toch nog voldoende water door de Biobox2 stromen. Had kool in de filter er bij gedaan want verleden week iets teveel plantenvoeding gegeven. Sinds een paar dagen wat bruine alg- zie (GSM)foto- op Biobox. Nu dus kool verwijderd en witte filterwatten bovenin. Onderin naar boven: kleikorrels, witte watten,blauw foam, witte watten. Valt wel op dat de ledverlichting niet echt helder tot aan de bodem komt. (Temp. 23C.) Misschien is dat de reden dat de lotusplanten wat dunne gerafelde bladeren hebben en er soms een blad loslaat. Maar 1 van de lotussen heeft wel nieuw blad. Zie de planten gemiddeld iets, maar niet hard, groeien. Licht staat ongeveer 7 uur aan. Ik heb gewoon kraanwater, geen osmose, geen CO2. Waterwaardes met strip gemeten. NO3-10, NO2-0, GH >7, KH 6-10, PH 6,8-7, CL2-0. Nog steeds geen waterwissel gedaan, doe ik pas als er een paar visjes in gaan.