Opstart garnalen aquarium Guiot Eddy


G

Guiot Eddy

Guest
Nu mijn eene aquarium klaar is ben ik begonnen met een garnalen aquarium. Zit nog in de opstartfase en ik ben dus bezig met de inrichting.
 

Bijlagen

  • IMG_20191213_110355.jpg
    IMG_20191213_110355.jpg
    116.3 KB · Weergaven: 106
Erg fraai begin al hoop ik dat de garnalen niet zullen zorgen voor het mengen van de 2 soorten bodem. Welke garnaaltjes wil je hierin gaan houden?
 
Dat hoop ik ook. Het zullen normaal gezien orange neocaridina worden. De inrichting is bijna klaar en dan plantjes bestellen.
 
Dat zijn met een goede dekking mooie garnaaltjes.
 
De inrichting is volledig klaar en ik ben best tevreden met het resultaat.
De plantjes zullen gemakkelijke aquariumplanten worden.
 

Bijlagen

  • IMG_20191213_171712.jpg
    IMG_20191213_171712.jpg
    114.6 KB · Weergaven: 107
Ziet er goed uit, ik ben benieuwd naar je plantjes en/of mossen.
 
Mooi resultaat met die stenen en het hout zeg:thumbs:
 
Mooi ingericht hoor, goed gewerkt met dat hout en die stenen! Mooi dat je een houtsoort en een steensoort in je bak gebruikt. Het lijkt alleen alsof de eerste grote steen rechts van het zandpad een andere soort is, klopt dat? Verder vraag ik me af of je niet meer dieptewerking krijgt als je dat rijtje stenen in het midden van het pad in het midden verder naar achteren verplaatst en je daar het pad dus opsplitst naar twee paden.

Nogmaals mijn complimenten, ziet er erg mooi uit! :foto:

Erg fraai begin al hoop ik dat de garnalen niet zullen zorgen voor het mengen van de 2 soorten bodem. Welke garnaaltjes wil je hierin gaan houden?
Denk je dat dat gaat gebeuren ja? Ik zie garnalen niet snel met korrels zand sjouwen naar de soil delen of andersom. Jij wel?
 
Mooi ingericht hoor, goed gewerkt met dat hout en die stenen! Mooi dat je een houtsoort en een steensoort in je bak gebruikt. Het lijkt alleen alsof de eerste grote steen rechts van het zandpad een andere soort is, klopt dat? Verder vraag ik me af of je niet meer dieptewerking krijgt als je dat rijtje stenen in het midden van het pad in het midden verder naar achteren verplaatst en je daar het pad dus opsplitst naar twee paden.

Nogmaals mijn complimenten, ziet er erg mooi uit! :foto:


Denk je dat dat gaat gebeuren ja? Ik zie garnalen niet snel met korrels zand sjouwen naar de soil delen of andersom. Jij wel?
De stenen zouden allemaal dezelfde moeten zijn. Het straatje ga ik nog eens bekijken. Toch bedankt voor alle leuke reacties.
 
Het belangrijkste is dat je zelf tevreden bent hoor! Het was enkel als idee in mij opgekomen. Geen idee of de uitwerking daadwerkelijk zo zal zijn en of je het zelf mooier vindt is uberhaupt maar de vraag. :D
 
Het belangrijkste is dat je zelf tevreden bent hoor! Het was enkel als idee in mij opgekomen. Geen idee of de uitwerking daadwerkelijk zo zal zijn en of je het zelf mooier vindt is uberhaupt maar de vraag. :D
Geen probleem. Ik respecteer elke mening. Ik denk ook dat ik het wit zand achteraan nog dikker moet liggen om wat meer diepte te creëren.
 
Denk je dat dat gaat gebeuren ja? Ik zie garnalen niet snel met korrels zand sjouwen naar de soil delen of andersom. Jij wel?

Dat niet maar ze wandelen constant over de bodem dus zonder schotje zal het wellicht toch snel verschuiven en kunnen mengen.
 
Hmm, daar zit wat in. Toch betwijfel ik of dit zo hard zal gaan maar ik ben erg benieuwd. Scherp opgemerkt van je in ieder geval!
 
Mooi ingericht hoor, goed gewerkt met dat hout en die stenen! Mooi dat je een houtsoort en een steensoort in je bak gebruikt. Het lijkt alleen alsof de eerste grote steen rechts van het zandpad een andere soort is, klopt dat? Verder vraag ik me af of je niet meer dieptewerking krijgt als je dat rijtje stenen in het midden van het pad in het midden verder naar achteren verplaatst en je daar het pad dus opsplitst naar twee paden.

Nogmaals mijn complimenten, ziet er erg mooi uit! :foto:


Denk je dat dat gaat gebeuren ja? Ik zie garnalen niet snel met korrels zand sjouwen naar de soil delen of andersom. Jij wel?
Dan heb jij overduidelijk nog nooit garnalen gehouden, ze draaien de bodem om opzoek naar voedsel en daardoor gaat het vermengen
 
Ik respecteer elke mening. Ik denk ook dat ik het wit zand achteraan nog dikker moet liggen om wat meer diepte te creëren.
En vergeet de 'regel van derden' niet
Dan heb jij overduidelijk nog nooit garnalen gehouden, ze draaien de bodem om opzoek naar voedsel en daardoor gaat het vermengen
Een zandpaadje en garnalen is idd meestal een drama...
 
Geen probleem. Ik respecteer elke mening. Ik denk ook dat ik het wit zand achteraan nog dikker moet liggen om wat meer diepte te creëren.
ik zou wel elke water verversing 10% van de bodem verschonen
 
ik zou wel elke water verversing 10% van de bodem verschonen

Ik zou niet in een ph verlagende bodem gaan woelen hoor want vaak is daar een deel al vergruist zeg maar en dan gaat alles door elkaar en er komen dan stoffen in je water die je liever niet in het water hebt bij garnalen. Garnalen ruimen zelf de troep op de bodem wel op.
 
Ik zou niet in een ph verlagende bodem gaan woelen hoor want vaak is daar een deel al vergruist zeg maar en dan gaat alles door elkaar en er komen dan stoffen in je water die je liever niet in het water hebt bij garnalen. Garnalen ruimen zelf de troep op de bodem wel op.
??? als jij niks doet gaat het simpel weg fout op langer termijn 10% per keer kan geen kwaat als je het met beleid doet
 
??? als jij niks doet gaat het simpel weg fout op langer termijn 10% per keer kan geen kwaat als je het met beleid doet

Ik bedoel ook niet dat je niet moet verversen want 10% is prima maar niet in de bodem moet komen. Ook als je 10% van de bodem doet dan zal alles gaan mengen en het vergruiste door de hele laag heen gaan zitten met kans op dichtslibben lijkt me zo.
Volgens mij si altijd het advies om niet in zo n bodem te gaan stofzuigen.
 
Vandaag mijn plantjes toegestuurd gekregen. Zoals je kan zien veel soorten anubias, christmasmos, cabomba, vallisneria, en lobelia. Deze zijn momenteel aan het filteren over kool, om de giftige stoffen die misschien aan de planten hangen, eruit te filteren. Ik ben nog aan het twijfelen voor garnaaltjes omdat ik niet zou willen dat ze mijn bak doorwoelen. Het kan zijn dat er een mooie betta inkomt en een schooltje kleine visjes. Ik heb nog tijd om na te denken.
 

Bijlagen

  • IMG_20191217_194412.jpg
    IMG_20191217_194412.jpg
    132 KB · Weergaven: 81
  • IMG_20191217_194440.jpg
    IMG_20191217_194440.jpg
    121.6 KB · Weergaven: 94
leuk heb altijd gezijk met anubias algen op het blad het lijkt of die plant het beter doet in bak die lang is ingedraait hopen dat jij dat nie krijgt
 
erg fraai.

laat je door de anderen niet gek maken hoor.
 
leuk heb altijd gezijk met anubias algen op het blad het lijkt of die plant het beter doet in bak die lang is ingedraait hopen dat jij dat nie krijgt
Dat hoop ik ook. Er wordt ook co2 voorzien en mijn licht wordt opgebouwd. De eerste week 6uurtjes en dan elke week een halfuurtje bij tot ik aan 8 uur licht kom.
 
Volgens mij is het minimum uren aan licht 8 uur. Anders krijgt de plant niet genoeg tijd om op gang te komen.

Ik weet niet meer precies hoe dat zat maar misschien kunnen anderen hier even een aanvulling op geven.
 
Ik las dat lid Triple ook wel op 6 uur heeft gezeten maat het is volgens mij beter om min 8 uur te belichten zodat de plant tot zn recht kan komen. Zelf zit ook ook tussen de 6 en 8 uur en heb dat vanaf de opstart altijd al.
 
Volgens mij is het minimum uren aan licht 8 uur. Anders krijgt de plant niet genoeg tijd om op gang te komen.

Ik weet niet meer precies hoe dat zat maar misschien kunnen anderen hier even een aanvulling op geven.
Na 4 weken opstart zit ik aan 8 uur licht.
 
Het resultaat, na een namiddag plantjes planten.
Ik ben best tevreden over het resultaat.
 

Bijlagen

  • IMG_20191220_193219.jpg
    IMG_20191220_193219.jpg
    100.7 KB · Weergaven: 76
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je tevreden bent. Ik vind het ook erg mooi geworden! :petjeaf:

Mooi hoe je dat hout gebruikt hebt aan het einde van je pad in het midden.
 

Terug
Bovenaan