Wat is er nieuw

opstart kreeftenbak

• Onderwerp starter Onderwerp starter sfcmatt
  • Startdatum Startdatum
S

sfcmatt

Guest
Hoi hoi!

Het klinkt misschien wat een algemene vraag maar ik was over het laatst in de aquarium winkel en ik vond de kreeften die daar zaten eigenlijk ook wel heel leuke diertjes. Het is momenteel echter slechts een idee, ik weet nog niet of ik ermee door ga, maar wat zijn jullie ervaringen met kreeftenbakken? Hoe hebben jullie ze ingericht qua bestand? Zijn de waterwaarden ingewikkeld bij kreeftenbakken? Welke vissen kunnen erbij? Kunnen er krabben/garnalen bij? Wat kan zeker NIET door de beugel? Hoe groot moet een kreeftenbak ongeveer zijn? Is het vergelijkbaar met garnalen (heb namelijk wel al white pearls).

Ik weet het, het zijn een pak vragen in ��n keer maar er is veel tegenstrijdige informatie op het internet, daarom wil ik eigenlijk duidelijke samenvattende info 😉.

Groetjes!

Hoe groot zijn de kreeften die je bedoelt?
Je hebt ze in alle maten en kleuren.

Wel wat raad je aan als beginnende kreeftjes?

cpo of de cambarellus diminutus kweken als konijnen ik heb hier een kreeftenbakje staan met de cambarellus diminutus die net als de cpo een cm of 3 worden
had er eerst een groepje van 10 rasboras merah bij zitten dat ging eigenlijk goed dit groepje is nu verhuisd naar mijn garnalen bakje en het valt me wel op dat de visjes nu veel meer te zien zijn en nog meer samen scholen.

mijn kreeftenbak is aangekleed met mos (wat ze soms opeten) braziliaanse klimop vallisneria crypto wendti en mosballen en een stuk hout met javavaren en anubias verder heb ik een akadama bodem en veel kleine terrapotjes op de bodem zodat er redelijk veel schuilplaatsen zijn ik heb in het afgelopen half jaar al ruim 75 nakomelingen gehad en heb er nu nog een ruim 30 inzitten nu zit er als medebewoner alleen nog maar puntslakken bij omdat in de akadama bodem behoorlijk wat etensresten trekt anders. de akadama

Ik wil er niet een nieuw topic voor openen, gezien mijn vraag hierbij aansluit. Ik ga een Superfish Aqua 30 (25l) en zou dit gaan gebruiken deels als opkweekbakje en deels voor garnalen/kreeftjes. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een Cambarellus diminutus te houden samen met jonge visjes en garnaaltjes?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Ik heb met de cpo de ervaring dat ze soms proberen om visjes te vangen. Dat heeft een Gup hier de staart gekost.
Ik had ze op gewoon leidingwater met een kh van 7 en een ph van 7.8
Verder moet je wel voldoende verstopplekken maken en liefst wat dichte beplanting zodat de jongen kunnen overleven.

de cambarellus diminutus heeft graag een lagere ph van rond de 6 dan komt hun blauwe kleur mooier naar boven
hier zitten ze in een 60 cm bak
ik heb er de boraras merah bij gehad maar uit ervaring kan ik zeggen dat de visjes het helemaal niet naar hun zin hadden in deze bak nu deze bij de garnaaltjes zitten is hun ware schoolgedrag te zien voorheen hingen ze bovenin de bak tussen de vallisneria

Ik zou zelf geen vissen bij de kreeften zetten.

Misschien even een update:

Voorlopig heb ik het idee van kreeften laten varen wegens plaatsgebrek.
Heb me op Crystal Red garnalen gegooid 🙂.

Toch niet hard te laten vallen ,he.

Als ik wat meer plaats heb kan het idee weer boven water komen drijven 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan