Opstart nieuw aquarium project


Oke, verversen dus? Na verversen ook iedere keer weer EI toepassen en plantenvoeding?
 
jessicapilon zei:
Dat weet ik nog zo niet Zap omdat in dat oude water erg weinig bacterien zitten. Hert meeste zit in de filter en de bodem en daar moet een goede nieuwe colonie zich vormen. Ik durf niet te garanderen dat een no2 piek uitblijft bij gebruik van oud aquawater.

Je kan misschien wel een filterspons uit de oude bak gebruiken in de nieuwe. Dat zo eerder wat tijd schelen denk ik.
De post van Frits is voor mij ook nieuw dus ;)

Inderdaad, er is altijd een kans dat er een nitrietpiek kan plaatsvinden, maar als je meer dan 75 procent aquariumwater hebt herbruikt, is deze kans wel heel klein dat je terug gewoon kraanwater gaat gebruiken.
 
kraikkonen zei:
@John
Het is inderdaad een interessante discussie die ik al vaak gevoerd heb. Sommige mensen stoppen een konijn in een hok amper groter dan het beest zelf, ik geef een visje een verblijf die qua inhoud honderden keren groter is dan de vis. Misschien denk ik wel te simpel, maar als het op dierenleed aankomt zijn er volgens mij wel andere dieren in Nederland die reden tot klagen zouden hebben:p

Mijn mening is dat je te simpel denkt maar ieder zijn ding natuurlijk ;)
Zijn op de foto's meer kardinalen te zien dan neons maar je hebt ze dus door elkaar zwemmen.
 
C�dric Vleminckx zei:
jessicapilon zei:
Dat weet ik nog zo niet Zap omdat in dat oude water erg weinig bacterien zitten. Hert meeste zit in de filter en de bodem en daar moet een goede nieuwe colonie zich vormen. Ik durf niet te garanderen dat een no2 piek uitblijft bij gebruik van oud aquawater.

Je kan misschien wel een filterspons uit de oude bak gebruiken in de nieuwe. Dat zo eerder wat tijd schelen denk ik.
De post van Frits is voor mij ook nieuw dus ;)

Inderdaad, er is altijd een kans dat er een nitrietpiek kan plaatsvinden, maar als je meer dan 75 procent aquariumwater hebt herbruikt, is deze kans wel heel klein dat je terug gewoon kraanwater gaat gebruiken.

Ja, met oude bodem.

Met nieuwe bodem kom je een hoop tekort.
 
Ik heb mijn Japonica garnalen ook al een week niet gezien. Eerst heb ik ze nog verstopt zien zitten onder de rotsen, maar nu zie ik ze nooit meer. Zijn die nu misschien 's nachts actief of kan ik ze afschrijven?:( Heb een stukje komkommer voor de rots waar ze onder zaten gelegd, maar er mist niets af.
 
Hier een foto van hoe het aquarium er nu bij staat. Een foto gemaakt met mijn nieuwe Nikon D3200. Het moge duidelijk zijn dat ik nog heel wat moet leren over fotograferen met een spiegelreflex:)

8H_fyPfQUiIaOVBIpN6ng6pBeixvd5yd.jpeg
upload an image
 
Op termijn wil ik alleen mosbal en Riccia gaan gebruiken voor een natuurlijker effect.
_rfZ2I-kagTuhY69zi8DS_sDoE_ItIL_.jpeg
 
kraikkonen zei:
Oke, verversen dus? Na verversen ook iedere keer weer EI toepassen en plantenvoeding?

Ja als je de helft ververst dan moet je weer toevoegen. Je moet tekorten voorkomen natuurlijk en je planten wennen aan een bepaald voedingsritme. Maar je hebt niet echt veel planten dus je zal snel voldoende voeding hebben verwacht ik.
Dat bakje is erg mooi zeg. Mag je hier ook wel komen inrichten hoor ;).
 
Ziet er prachtig uit met die stenen en die mosballen!!
 
Bedankt allemaal.

Zal binnenkort regelmatig nieuwe foto's posten, want ben nog niet helemaal tevreden. Tevens een mooie manier om met mijn nieuwe camera te oefenen voor onze reis naar Costa Rica:)

Wellicht in de toekomst alle stenen waar nu mosbal op zit bekleden met Riccia, maar dit vergt wel een bak meer onderhoud.

Groeten mij
 
De garnalen komen ook weer te voorschijn om hun opruimwerkzaamheden te hervatten! Het naaldgras begint vanuit de grond uit te lopen, dus wie weet toch een gazonnetje binnenkort:)
817948kraikkonen_0_82_dsc_0053.jpg
 
Hier weer even wat nieuwe plaatjes:
771127kraikkonen_0_82_dsc_0068.jpg

874345kraikkonen_0_82_dsc_0095.jpg

688543kraikkonen_0_82_dsc_0098.jpg
 
Nieuwe foto, want we zijn weer een weekje verder.
urY6727gP0qtefFjTdOtOOUhUcR7i8fH.jpeg
 
Bedankt Cedric.

Denk dat ik de houten brug ga weghalen, en de javavaren trident aan weerszijden van het straatje plaats voor een natuurlijker effect. Het flamemoss wat van de brug komt ga ik gebruiken om steeds meer stenen mee te bedekken in plaats van mosbal.

Wat zijn jullie tips?
 

Terug
Bovenaan