Wat is er nieuw

opstart rio 400 zuid-amerika(visbestand)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wolf2
  • Startdatum Startdatum
W

wolf2

Guest
hallo
Ik ga nu eindelijk een Rio 400 kopen en opstarten als
Zuid-Amerika biotoop
Maar kunnen jullie mij eerst helpen met het visbestand a.u.b. ?

mijn huidige bestand in de Rio 125 is:
-11* hoplosternum thoracatum
-6* corydoras sterbai
-3* schaakbord cichlide
-10* roodkopjes
-1* LDA 01

het bestand dat ik zou willen ongeveer:
-11* hoplosternum thoracatum
-10* corydoras sterbai
-5* schaakbord cichlide
-10* roodkopjes
-1* LDA 01
-20* nanostomus
-koppel microgeophagus altispinosa
-koppel apistogramma
-4*L134
-4*L201
-???* eventuele vissen

het is een 400liter aquarium ik zou graag horen of dit bestand wel kan
De dwergcichliden weet ik het nog niet zeker.
alvast bedankt
 
Het eerste wat me opvalt als ik het bestand zie is dat je bijna alleen maar bodemgerichte soorten wilt, het is bijna zeker dat ze mot krijgen met elkaar met alle gevolgen van dien. Het aantal meervallen is ook redelijk groot, het zijn sterk vervuilende vissen en je zal dus een grote filtercapaciteit moeten hebben om dit op te kunnen vangen. Deze zou ik iets uitdunnen, vooral de Hoplo's vanwege hun uiteindelijke formaat.Ik weet zelf niet aan welke aantallen je dan zou moeten denken en welke combinatie goed zal gaan, maar daar kunnen anderen je vast mee verder helpen.
 
ik ben eigenlijk hoofdzakelijk erg ge�nteresseerd in meervallen dus vandaar dat ik er nog wel wat zou willen houden.
ook zijn de hoplo's bij mij eigenlijk meer vissen die overal in de bak zwemmen en zijn zelden op de bodem te vinden, enkel als ze rusten of als er eten ligt en totaal niet agressief.
ook zal de bak zo meerval vriendelijk mogelijk worden ingericht, dus met veel extra schuilplaatsen,...
ik heb eigenlijk nog geen ervaring met lnummers te combineren dus zal ik beginnen met er een 2tal te kopen en zien hoe het gaat, ook zullen alle vissen er met een grote tussentijd in worden geplaatst zo kan ik zelf wat aanvoelen of het wel kan.
alleen betwijfel ik de combinatie tussen meerdere dwergcichliden omdat ik amper ervaring heb met cichliden.
 
Als je hoofdzakelijk ge�nteresseerd bent in meervallen zou het niet alleen de bak daarop kunnen inrichten, maar ook het visbestand.
Ik ga helemaal mee met Crazy Fish dat het wel erg veel is rond de bodem en als je de cichliden daar wegdenkt is het misschien nog steeds veel ben ik bang.
Ik zou dus beginnen met het skippen van de cichliden. Dat combineert doorgaans ook niet echt lekker met veel meervalsoorten.

~ Ivo
 
Oke dan zal ik er geen cichliden meer bij plaatsen.
er komt ook een filter op voor een bak van 600 liter aangezien meervallen nogal grote vervuilers zijn.

@Bertus:daarom heb ik nu een grotere bak gekocht.
en de meeste hoplo's zijn wel nog niet veel groter dan 4 cm(dat had ik misschien nog niet gezegd)eventueel kan ik wanneer al de hoplo's volwassen er enkele wegdoen.
ps : die bak van in dat filmpje moet toch ook een echte marteling zijn voor dat beestje 🙁

hebben jullie anders een beter visbestand (vind ik altijd moeilijk om zelf te doen en met de hulp van anderen zie ik dan meestal wel in dat het om teveel vis gaat 🙂
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan