Wat is er nieuw

Opstart van 8Liter Nano Aquairum

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marnix BE
  • Startdatum Startdatum
M

Marnix BE

Guest
Beste Leden.,

Allereerst wil ik mij even voorstellen want ik ben nieuw op dit forum 🙂
Ik heb intussen een Nano bakje van 8 Liter opgestart omdat ik dit ook naast mijn gezelschapsbak graag zag staan.

Nu is mijn vraag hoe richt ik deze het beste in zijn er leuke dingen in te vinden? op dit moment is hij ingericht met wat stenen en 1 nepplant en 1 echte plant waarvan ik de naam niet weet.

Alvast bedankt voor de tips.

Groetjes Marnix.

PS: Hoe kan ik foto's toevoegen aan mijn berichten?

Welkom op het forum. Tja dat is echt een klein bakje zeg. Daar komen garnalen in denk ik??

Haha Mark, wat ik weet via het GEK is dat je per liter makkelijk 5 kan houden en dat de max rond de 10 per liter ligt. Maar ja ik vind dat ook wel grote hoeveelheden voor zo n bakje. Maar ja ik zie er liever garnalen in dan een Betta bijvoorbeeld 😉

Het gaat een garnalen bakje worden.
Voorlopig zitten er tijdelijk enkele neons in om mijn waterwaardes te versnellen maar meet dan ook 2X per dag op schadelijke stoffen gedurende 2 weken daarna gaan ze weer over naar de gezelschapsbak.
ik weet dat dit niet juist is maar in mijn ervaring versnelt het het opstartproces wel.

Zoals ik eerder al vermelde gaat het om de beplanting en inrichting en waar upload ik hier een foto?

Groetjes en alvast bedankt.

Zelfs voor garnalen vind ik het een erg klein bakje. En sorry dat ik het zeg, maar die tetra daar in, al is het maar tijdelijk vind ik echt super zielig! Zeker omdat je weet dat het niet goed is. Waarom wacht je niet gewoon wat langer? Het welzijn van de dieren staat toch voorop?

Ik ga denk ik gewoon een plantenbakje ervan maken de tetra's zijn intussen terug in hun eigen woonst🙂 ik kon het ook niet aanzien mss wat slakken erin thats it?

Marnix BE zei:
Ik ga denk ik gewoon een plantenbakje ervan maken de tetra's zijn intussen terug in hun eigen woonst🙂 ik kon het ook niet aanzien mss wat slakken erin thats it?

Prima plan, je ziet zo af en toe leuke mini-bakjes voorbij komen, met klein blijvende beplanting, mossen bv.. en dan liggen er vast wel mogelijkheden qua slakken waarschijnlijk.

Vind het ook een super leuk bakje en die kan je altijd wel ergens neerzetten. 🙂 Kunnen alle slakken soorten in zo'n bakje?

Zo omdat ik het naturel wilde houden is de nepplant eruit gehaald en alles vervangen door echte planten.

Hier een foto van het bakje.
12081383_1470812083227443_292473577_n.jpg

Enig idee hoeveel garnalen ik hier zou in kunnen houden ik zou toch graag wat leven erin willen. 🙂

8 vuurgarnaaltjes om mee te beginnen lijkt me mooi, ze planten zig natuurlijk ook voort
Het lijkt eigenlijk helemaal niet zo klein!

Ja het is althans 8Liter volgens de doos...
Dus jou lijkt het goed om te beginnen met 8 stuks en waar koop ik deze het beste want mij locale visdealer vraag 3.50� per stuk.
Best prijzig lijkt mij maar eerst mag hij 2 weekjes indraaien samen met de slakken 😀

Vuurgarnalen planten zich erg snel voort, dat worden er al snel veel teveel voor zo'n klein bakje. Als je er dan toch perse garnalen in wilt houden dan zou ik een minder snel kwekende soort nemen, die zijn makkelijker in toom te houden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan