Wat is er nieuw

Opstart witte draden schimmel?

• Onderwerp starter Onderwerp starter J66
  • Startdatum Startdatum
J

J66

Guest
Ik ben nu ongeveer anderhalve week met de opstart bezig.
ik gooi af en toe wat gredroogd visvoer in mijn bak.
nu komen er een soort witte vlokken. ze zitten op het filter en ze hechten aan plastic zuignap van mijn thermometer.

foute boel of normaal?

Schimmel1.jpg
Schimmel2.jpg

Dat zijn wat schimmetjes van de opstart, dit gebeurd vaker, je kan het gewoon weghalen en na een tijdje is het helemaal over.

Ik ben het met Ton eens wat betreft de schimmel. Is dat overigens een kunstplantje op de eerste foto?

Dank u vriendelijk voor de meekijk. inderdaad staan er een paar kleine kunstplantjes in de hoeken. verder 5 echte planten achter in de bak

Dan had ik dat dus goed gezien. Zelf zou ik die vervangen voor echte planten want die zijn goed voor je waterwaarden.

heelaqua.jpg
Wanneer begin je daar eigenlijk mee? het meten. en kan iemand mij een goed prijs/kwaliteit verhouding test aanraden.
en dan.. zijn er verder nog zaken nodig. ik heb er nu helemaal niets aan gedaan. planten erin en lopen.. tot nu toe ziet alles er nog okay uit (planten) behalve de schimmel. maar ik neem aan dat dit ook betekend dat er leven begint te vormen?

dit is het op dit moment. eigenlijk is het een aquarium voor mijn kleine dochterje. die kiest voor guppen en heeft de nepperts uitgekozen

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou pas gaan testen na de 3e week, voor die tijd gebeurd er zoveel dat elke test niet goed is, de stabilisatie gebeurt pas aan het einde van de 3e week soms wat later.
Misschien vast wat profito toevoegen als plantenvoeding, deze moeten natuurlijk wel worden gevoed.

Test set welke redelijk veel wordt gebruikt en vriendelijk is geprijsd.....>
https://www.aquastorexl.nl/colombo-test-lab.html

Strips zijn niet betrouwbaar en geven alleen een indicatie, druppels geven een veel exactere waarde.

Zoals ben al aangeeft zijn die erg onbetrouwbaar en dat is zonde van je geld eigenlijk. Bij deze koffer kun je via Wesdijk makkelijk goedkope navulreagens kopen.

het is een juwel primo 70 led 60 cm

Dan maar koffertje kopen

Geen probleem hoor. ik heb intussen koffertje besteld en profito

vast en zeker! ik voel al weer een heleboel vragen opkomen! ;-)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan