Opstarten van het aquarium?

S

Scuderia87

Guest
Hallo, Ik ben een beginnend aquariumhouder en heb wat vraagjes.

Sinds twee en een halve week draait het aquarium en tot 5 dagen geleden geen enkel probleem. Nu merk ik dat mijn stenen beginnen te verkleuren (bruin & groen) + mijn achterwand + de ramen. Heb geen direct licht van buiten en de verlichting staat 11 uur per dag aan (11:00uur aan en 22:00uur uit). Ook het fijne zand verkleurd aan de bovenkant. Het was mijn bedoeling om vrijdag mijn eerste vissen te verwelkomen, maar ben nu in twijfel wat te doen. Is dit een voorkomend probleem en hoef ik hier nog niks aan te doen?

Gaat dit op den duur beter omdat er bewoners in zetten?

Moet ik water gaan verschonen?

Tevens heb ik sinds 3 dagen een led strip aangesloten. Maar die brand van 21:45uur tot 24:00uur. Dit puur voor nachtverlichting.
Kan dit ook de oorzaak zijn?

Mvg

Scuderia87
 
Bruine alg is heel normaal voor een startende bak maar de verlichtingsduur gaat wel naar de maximale kant met 11 uur en kan een oorzaak zijn voor de groene alg,welke bak en verlichting heb je?
 
Ik heb een dubai 120 met de standaard lampen erin. Tevens een JBL e901 Profi filter met de TopCleanII.
 
9 uur licht uren zou voldoende zijn.
Hoeveel beplanting heb je?
Maak je gebruik van plantenbemesting/voeding?
 
Nee ik maak geen gebruik van planten ivm dat ik er een cichlidenbak van wil maken.
 
Terug
Bovenaan