Wat is er nieuw

Opstarten wil niet vlotten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Eddie75
  • Startdatum Startdatum
E

Eddie75

Guest
Hallo.
Ik heb nu twee weken een bak draaien van 120 40 60.
Hier zitten al planten aquasafe safestart en plantenvoeding in.
Verlichting heb ik hooguit 10 uren aan.
Maar nu het probleem ik krijg de nitriet en nitraat waarden maar niet goed.
Ze blijven vrijwel onveranderd wat kan ik hier aan doen.

Mvg eddie
 
Wat zijn momenteel de waarden en hoe meet je die? normaliter krijg je ook pas na 2-3 weken last van de nitrietpiek en je bacteriecultuur moet op gang komen. Dat heeft zn tijd nodig. Je kan om het te helpen een klein beetje voer eenmalig verkruimelen in de bak.
 
Nitraat is 101.
Nitriet is groter dan 6.
En getest met
Tetra test 6 in 1
 
Ook heb ik twee dagen geleden de helft ververst en heb iktetra safestart toegevoegd volgens de richtlijnen
 
Belast je het water ook met wat droogvoer of iets dergelijks, om een bacterie opkweek/aangroei te krijgen zullen deze iets te eten moeten krijgen om zich te vermeerderen.
 
Ja dit doe ik ook vandaar dat ik het niet meer weet.
Heb al een kleinere bak gehad en ging altijd goed.
 
Ik zou rustig even afwachten het is tenslotte een beste plas water die in orde moet komen, vaak is 4 weken pas voldoende.
 
Oké bedankt ik zal nog even wachten.
Bedankt voor de info
 
Ik zou inderdaad even 4 weken alles lekker zn gang laten gaan en daarbij zijn teststrips niet zo nauwkeurig. Geduld is..................(een ramp soms)😉
 
Oké is het handig on druppels te nemen dan voor een betere indicati van het water de komende weken
 
Druppels zijn altijd beter en bij Wesdijk heb je voor nog geen 4 tientjes een leuke koffer met de meest belangrijke testen.
 
Oké dan haal ik druppels.
Is het raadzaam om nog een a twee keer een kwart water te verversenvomgende week en de week er op
 
Veelal ververst men niet als er geen bewoners inzitten want dan haal je deels de voeding weg van de goede bacterien die zich moeten uitbreiden.
Ik zou het eerst lekker laten gaan en het dus even de tijd gunnen.
 
Nitraat is 101.
Nitriet is groter dan 6.
En getest met
Tetra test 6 in 1
zou eens door een lfs laten nameten wel met druppel test
waardes komen vreemd over
die strips zijn zo en zo niet echt te vertrouwen
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan