Wat is er nieuw

Opstartwormpjes of toch iets anders?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Emine
  • Startdatum Startdatum
E

Emine

Guest
Mijn aquarium is nog aan het indraaien, en heb al een tijdje last van stoffig laagje op het oppervlakte. Hier had ik al een topic over aangemaakt. Stof is waarschijnlijk afkomstig v/d spiderwood waar schimmel op zit en de bodem. Maar al een paar dagen dacht ik beweging te zien in die deeltjes die naar boven gaan, vandaag zag ik op het voorruit idd een paar stipjes die bewegen en op de achtewand zag ik ook een paar die al wat langer zijn.. Mini sliertjes..T zijn toch echt soort wormpjes. Ze zijn zo klein dat ik geen hoofd zie. Zijn dit opstartwormpjes of kan het ook planaria zijn?

Ik heb er een foto van proberen te maken maar is niet heel goed gelukt. Ze zijn ook zo klein hoop dat het duidelijk genoeg is.

Hier heb ik er vier gespot op het achterwand.
Een links boven het plantje lysimachia aurea...ergens middenin het zwarte gebied
De anderen boven anubias nana..en boven andere twee schuin rechts naar boven.
Up0WRrx2SKhPZfX7B0TXtC_PEO9ey1qj.jpeg

Hier heb ik er een met een spuitje opgezogen je ziet m in t midden van de zwarte rubber van het spuitje.
Up0WRrx2SKhPZfX7B0TXtC_PEO9ey1qj.jpeg
x

Lijken mij zo te zien indd wormpjes, ik zou het even aanzien. Overigens heb ik een bakje gehad waar altijd wel wat wormpjes inzaten de vissen vonden het prima en ik dus ook

+1
De meeste wormpjes hebben een slechtere naam dan ze verdienen.
Ziet er niet uit als planaria.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan