Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik ben al enige tijd van plan om een nieuw aquarium te kopen . Het moet een open aquarium zonder stabilisatiestrips worden. Kastje en (led)verlichting wil ik zelf maken. Ik ben dus nog op zoek naar een volglas aquarium. Deze zou ik dan op maat willen laten maken. Echter twijfel ik tussen een optic white aquarium en een aquarium van gewoon glas. Het nadeel van gewoon glas is namelijk dat het glas bij grotere diktes groen lijkt. Aangezien ik een aquarium zonder stabilisatiestrips wil moet het glad veel dikker zijn. Optic white lijkt mij daarom een uitkomst. Echter is de prijs twee keer zo hoog. Zijn er mensen die ervaring hebben met een optic white aquarium? Of zeggen jullie dat het groenig kleuren wel mee valt bij dik glas? Graag jullie op of aanmerkingen.
Ik heb zelf laatst glas besteld..8 mm dikte..maar om nou te zeggen dat ik er groen inziet...nou nee...ik heb met zwarte kit de bak geplakt...maar als ik jou zo hoor..kun je beter transparante kit gebruiken.
Als je echt dat Optic white wilt...tjaaaa ff sparen dan nog 🙂
Nee,
ik heb geen ervaring met optic-white maar ik heb toch begrepen dat je het ziet bij bepaalde biotopen 😉 Dus als ik het goed heb dan heeft optic-white geen zin bij blackwaterbiotopen maar wel bij een rifmeerbiotoop 😀
Er zit echt wel verschil in de soorten glas, zeker als je dik glas nodig hebt. Als de bouwer proefstukken heeft moet je ze maar eens naast elkaar zien. Ik heb ook getwijfeld maar omdat ik een matig verlichte amazone bak heb werd mij verteld dat optic white weinig voordeel zou hebben en vond ik het de forse meerprijs niet waard. Bij een sterk verlichte heldere bak en dik glas zou ik er wel voor kiezen.