Wat is er nieuw

Optic White glasplaat met gebogen zijkanten

Erik Blom

Well-known member
Lid geworden
13 december 2012
Geachte forum leden,

Ik wil op mijn oase high line 200 ipv de deksel een optic white glasplaat laten maken met de lange kanten gebogen zodat de glasplaat zo'n 2 à 3 cm boven de bak komt.
Ik wil namelijk boven mijn oase high line een twinstar of chihiros lamp hangen.
Aangezien wij 2 poezen hebben wil ik niet met een open bak gaan werken.
\nu is mijn vraag zou het technisch mogelijk zijn om zo'n glas plaat te bestellen met de gebogen randen?
Ik kan er natuurlijk ook twee strippen glas aan laten kitten, maar gebogen lijkt mij mooier.

Correct me if i'm wrong, maar je wil hem dus op het aquarium zetten ter bescherming tegen de kat, en jij bent niet bang als de kat erop springt, die glazen deksel meeschuift door de kracht van de sprong, en van zijn plek schuift en de hele mikmak in gruzelementen ligt, want al zou je glas 8 mm zijn dan nog gaat dat schuiven door die kracht van de kat

Je kan dit bestellen in polycarbonaat.
Dan kan je de dikte kiezen en deze kan mooi gebogen worden. Polycarbonaat is erg sterk en mooi helder kunststof.

Kost maar een paar 10tjes per m2.
Zijn erg veel online aanbieders van.
Veel gebruiken een upload functie om je eigen ontwerp door te sturen.

Je zou dan zelfs een uitsparing voor je led kunnen maken.

Ik laat hier autoruiten van maken en ook stek plankjes voor in het aquarium.

Je kan dit bestellen in polycarbonaat.
Dan kan je de dikte kiezen en deze kan mooi gebogen worden. Polycarbonaat is erg sterk en mooi helder kunststof.

Kost maar een paar 10tjes per m2.
Zijn erg veel online aanbieders van.
Veel gebruiken een upload functie om je eigen ontwerp door te sturen.

Je zou dan zelfs een uitsparing voor je led kunnen maken.

Ik laat hier autoruiten van maken en ook stek plankjes voor in het aquarium.

Maar gaat polycarbonaat niet bollen door de warmte vanuit het aquarium?

Je hebt 2 soorten

Je hebt die je koud kan vormen (lage temp.)
Je hebt ook die je warm kan vormen.

Dit gaat wel met warmere temperaturen dan je bak produceert, tenzij je visstoofpotje maakt.

🙂

ik heb het de hele tijd wel over optic white glas, maar zit er verschil in lichtdoorlaatbaarheid in gewoon glas(groen)of optic white glas?

je ziet het wel als je ze beide naast elkaar zet met de zelfde verlichting en inhoud maar hoe wak doe je dat?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan