Opvangbak bioloog


attobytes

Well-known member
Lid geworden
3 augustus 2008
Berichten
427
Locatie
Zoersel, België
bij mijn bioloog zit een opvangbak bij in glas. Heeft dit enige meerwaarde en laat je de pvc buis van de afvoer dan net boven of in dat bakje uitkomen?
 

Bijlagen

  • D45C1EFD-1127-4691-9A45-105C54514B1C.jpeg
    D45C1EFD-1127-4691-9A45-105C54514B1C.jpeg
    141.7 KB · Weergaven: 56
  • E76909A6-7DAB-4DE4-B83F-6DB8BAAE5082.jpeg
    E76909A6-7DAB-4DE4-B83F-6DB8BAAE5082.jpeg
    142.8 KB · Weergaven: 57
Ja dat denk ik ook, maar zie er het nut niet van in.
Vooral qua lawaai en risico op verstopping ga ik het toch maar niet gebruiken.
 
Moet het nog testen maar hoe ver zou ik dan met de pvc afvoer van de watten moeten blijven? En best ook in het midden laten uitkomen?
 
Moet het nog testen maar hoe ver zou ik dan met de pvc afvoer van de watten moeten blijven? En best ook in het midden laten uitkomen?
Gewoon iets er boven laten uitkomen. Als de watten vies zijn loopt het water wel naar een ander gedeelte.
Is het niet compleet met leidingen dan dat je kan zien hoe het gezeten heeft?
Mooiste is natuurlijk dat je het water niet hoort.
 
Wat je ook zou kunnen is de opvangbak weg laten en dan gaan werken met een gafzak als voorfilter.
Dat haalt ook erg veel vuil er uit.
 
Voorfilter is handig omdat die het gros van het vuil opvangt. Dit moet je zo nu en dan schoon maken. Het gevolg is dat je bioloog schoner blijft en effectiever gaat werken. Een filterspons die verstopt is maakt minder aerobische bacteriën aan en is daardoor dus ook minder effectief.
 
Voorfilter is handig omdat die het gros van het vuil opvangt. Dit moet je zo nu en dan schoon maken. Het gevolg is dat je bioloog schoner blijft en effectiever gaat werken. Een filterspons die verstopt is maakt minder aerobische bacteriën aan en is daardoor dus ook minder effectief.
Helemaal mee eens 👌🏼
 
Heb de Voorfilter nu een goeie maand en ben best tevreden (wel enkele aanpassingen gedaan met koppel stukken). Er zit al veel vuil in en het lawaai valt goed mee. Om de hoeveel tijd zou ik de watten moeten vervangen?
 

Bijlagen

  • IMG_8815.mov
    52.9 MB
Heb de Voorfilter nu een goeie maand en ben best tevreden (wel enkele aanpassingen gedaan met koppel stukken). Er zit al veel vuil in en het lawaai valt goed mee. Om de hoeveel tijd zou ik de watten moeten vervangen?
Ik doe het wekelijks maar 2 x in de week zou beter zijn.
Ben het eigenlijk wel aardig zat dus zelf nu aan het kijken naar een Fleece filter.
 

Terug
Bovenaan