Wat is er nieuw

Opvoer / centrifugaalpomp

• Onderwerp starter Onderwerp starter NielsPronk
  • Startdatum Startdatum
N

NielsPronk

Guest
Goedemiddag,

Ik ben bezig met het zelf bouwen van een kweek aquarium met interbioloog, nu ben ik op zoek naar een opvoer/centrifugaalpomp om het water door het bioloog weer het aquarium in te pompen en aan de hand van een pvc verdeelbuis over verschillende compartimenten te verdelen.

Het gaat om een aquarium van 200 liter, heeft er iemand toevallig ervaring mee.
Wil toch zeker een doorstroom van 230L per uur krijgen.

Hartelijk dank,
Niels

Ik heb zelf ook 3 aquaria met een intern bioloog. De pompjes die hierin zitten worden wel opvoerpompen genoemd. Je hebt ze met verschillende pompcapaciteiten, je zou kunnen kijken naar een opvoerpomp met een capaciteit van 300 liter per uur.

hou ook rekening met de opvoerhoogte van de pomp, ik weet niet hoe hoog het water gepompt moet worden?
de jebao DCS serie zijn allemaal centifugaal pompen als je per se een centrifugaal wilt.
ik heb ook mensen CV pompen zien gebruiken puur voor hun betrouwbaarheid.

Bij een intern bioloog loopt dat wel los lijkt mij 😉

ah dat stukje had ik gemist dan heb je idd geen verlies van opvoerhoogte

Bedankt voor de reacties, de opvoer hoogte is max 45 cm.

Ik zat zelf naar de Superfish Aqua power 400 te kijken die heeft een vermogen van 380 ltr/uur dat zou dan genoeg moeten zijn. Maar daar staat weer bij dar het geschikt is voor aquaria's van 0-50 liter, dat zet me een beetje aan het twijfelen. Zou deze geschikt zijn of...

Ik ben zelf tevreden over mijn Hydor pico 1150 pompje, draait nu bijna een half jaar zonder problemen op mijn 200l aquarium. Hij is klein, stil, instelbaar en een laag verbruik

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan