Wat is er nieuw

opvoeren van een eheim

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Is het mogelijk om de Eheim professional 3e 600T (2178) op te voeren naar een Eheim Professionel 3e 700 (2078) capaciteit

Ik heb hier nog ook een eheim 2226 liggen maar ik wil liever geen 2 pompen in het aquarium hebben

eheim 2178 en 2078 hebben toch eigenlijk de zelfde liters per uur?

Ver van.
Maar het is een geheel andere pomp.
Nee, je kan een pomp niet zomaar opvoeren.
Bovendien haalt het amper iets uit gezien de filterinhoud en het volume van tel is. De pomp zelf is eerder bijzaak.

Twee pompen heeft ook voordelen maar wil je dat niet ben je beter af met een andere pomp indd dan gaan klojoen.

Bedankt voor jullie reactie.

Wat ik eigenlijk bedoel met opvoeren van de pomp zoals het opvoeren van een scooter/brommer.

Dat gaat niet gebeuren...
Een scooter kan je idd opvoeren, maar ook daar is het niet zonder risico's.

Een filter zou je kunnen opvoeren door er een potentio regelaar te gebruiken en naar 100Hz te gaan of zo ipv de gebruikelijke 50Hz.
Maar volgens mij is een tweede pomp goedkoper dan die regeling. 🙂

Zoals eerder gezegd is de pomp bijzaak.
Een filter gaat niet beter filteren met een snellere pomp.
Het is de filterinhoud die het water zal zuiveren.
De pomp zal enkel de circulatie verzorgen. Met een snellere pomp gaan de bacteri�n niet sneller werken.

Als uw pomp effectief 1-1.5x de pak per uur rond gepompt krijgt is dit voldoende voor het zuiveren van de bak.
Doorgaans heb je daarvoor bruto een pomp nodig van 3x de bak per uur.

kimielco zei:
Bedankt voor jullie reactie.

Wat ik eigenlijk bedoel met opvoeren van de pomp zoals het opvoeren van een scooter/brommer.

Je zal maar filtercontrole tegenkomen. Dat kan een duur grapje worden als ze ontdekken dat je een opgevoerde filter hebt hoor 😀 😉.

Misschien krijg je dan ook ineens hele snelle vissen!?! 😛

Een F1 vis bedoel je 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan