Opvoerpomp boven water?


Ludger

Well-known member
Lid geworden
20 april 2010
Berichten
8,395
Locatie
Heerenveen
Website
www.voervoorvis.nl
Voor mijn aquarium stelling was ik bezig met een 'automatisch water ververs systeem', dit houdt in; Kraan open doen en toekijken.

De aanvoer is al gereed en door middel van een overloop systeem loopt het water ook weg. Deze stelling stond vroeger in een aquariumzaak waar het water zo het riool instroomde, helaas kan dit niet bij mij. Nu heb ik op de afvoer een tuinslang aangesloten welke ik naar buiten rol, helaas zit er niet genoeg druk op waardoor het water heel erg langzaam weg stroomt.

Om dit op te lossen wou ik er een pompje tussen plaatsen welke het water aanzuigt en door de tuinslang laat stromen, alleen moet dit pompje wel boven water kunnen te staan.

Iemand een idee wat voor pompje ik hier voor kan gebruiken? Op de aanvoer moet een tuinslang aangesloten kunnen worden en op de afvoer ook.
 
Die bestaan Ludger, Eheim heeft ze wel. Ook voor vijver zijn ze er.
Ik denk dat een CV pomp ook kan.
 
Het eerste wat in mij opkwam was een CV pomp.. �25,- via Marktplaats!

Dat gebruiken wij hier in de buurt om water in en uit onze zelfgebouwde hottub te laten lopen :D
 
En waarom niet rustig laten stromen?
Als het te hard gaat,kans dat er vissen tegen aan gaan.
 
Bedankt voor de reacties! Dan zal ik eens even rondkijken naar een tweedehands CV pomp of Eheim pomp

Bertus zei:
En waarom niet rustig laten stromen?
Als het te hard gaat,kans dat er vissen tegen aan gaan.

Het gaat niet rustig, het gaat heel erg langzaam. Het druppelt er bijna uit. Als ik het zo zou laten zou ik constant de kraan uit moeten zetten omdat anders het aquarium overstroomt. De overloop zit in het bioloog, dus hier kunnen geen vissen komen (Tenzij het jonkies zijn of garnalen, maar hiervoor zal ik een netje onder de uitstroom plaatsen).
 
Ik dacht dat een cv pomp 250L per uur doet.
 

Terug
Bovenaan