Wat is er nieuw

opvoerpomp stuk, wie helpt me vanavond uit de brand - regio Dordrecht

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marco S
  • Startdatum Startdatum
M

Marco S

Guest
Dit gaat het nut van dergelijke fora gemeenschappen bewijzen hoop ik. Ik heb een opvoerpomp die dienst weigert na een food stop. Nu heb ik een 1000 liter aqua zonder opvoerpomp. Heb er een oude geheim opgezet maar die doet nauwelijks iets.

Wie kan er helpen en heeft er een liggen die ik zo op kan halen? Regio Dordrecht

Opgelost, ondanks dat de "afstandsbediening" het wel deed, zat de kabel toch niet goed op de voeding. Heeft mijn vrouw toch weer gelijk " kan het niet dat hij onvoldoende voeding welk de lampjes branden maar de pomp het niet doet?". Leek me belachelijk maar ze zat er niet ver naast.... Ik ben blij en bedenk me nu dat ik een reservepomp moet regelen...

Nou, het had nog een staartje. Door mijn eigen domme fout hevelde ik vervolgens met de noodpomp mn bioloog leeg en zoog de hoofdpomp weer lucht aan. Even uit en aan dacht ik, en ja hoor, weer niet starten. Dus nu via de lokale aquarium vereniging een vijverpomp van iemand opgehaald om 22.45 uur. Top toch! En hij draait dus ik ben uit de gevarenzone.

Ik vermoed dus toch dat de voeding kappot is. Morgen even overleggen met mijn technische neef. Ik heb een andere 24 v voeding van een hoger amperage van 6A ipv 2,5A maar dat zou volgens mij niet uit moeten maken, maar er staat AC Adapter op en op de oude staat AC DC Adapter. Dus iets met gelijkstroom en wisselstroom wat volgens mij niet samen gaat? Ben ook zoveel vergeten sinds ik natuurkunde leerde op de havo...

Ik had dat laatst met de pomp van de afschuimer en een beetje contactspray deed wonderen maar goed ook ik heb gelijk maar een reserve besteld hoor.

Dit gaat het nut van dergelijke fora gemeenschappen bewijzen hoop ik. Ik heb een opvoerpomp die dienst weigert na een food stop. Nu heb ik een 1000 liter aqua zonder opvoerpomp. Heb er een oude geheim opgezet maar die doet nauwelijks iets.

Wie kan er helpen en heeft er een liggen die ik zo op kan halen? Regio Dordrecht

Toch zou ik niet zo snel "paniek" hebben als mijn opvoerpomp weigert.
1tje achter de hand hebben is zeker handig, maar zolang je het aquarium & de bioloog kan beluchten voor een dagje (om in de tussentijd een nieuwe pomp te scoren) komt het wel goed.

Ja heb je waarschijnlijk gelijk in Rich. Maar ik was wel een beetje in de stress. Vanmorgen een andere voeding aangesloten en nu werkt het weer allemaal.

Staat wisselende aanduidingen op voedingen.
AC adapter of AC/DC adapter.
Maar het gaat om wat er omschreven staat onder het kopje “output”

Maar zo’n avontuur is wel 1 van de redenen dat ik met 2 pompen werk

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan