Wat is er nieuw

Opvoerpomp vanuit kelder

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sainter
  • Startdatum Startdatum
S

Sainter

Guest
Ik zou in de nieuwe woning terug willen starten met een aquarium nadat ik er enkele jaren "uit" ben.

Hiervoor ga ik een bak laten maken van 210cm X 50 diep X 60 hoog.

De bioloog en andere techniek zou ik een verdieping lager in de kelder er net onder willen plaatsen. Lijkt me makkelijk om aan te werken, en op die manier kan ik er een automatische waterverversing bijmaken.

Maar ik ben nog op zoek naar een goede opvoerpomp. Aangezien ik toch een opvoerhoogte van rond de 3 meter nodig heb.

Ik vind wel pompen die adverteren met opvoerhoogtes van 3-4 meter, maar hoeveel debiet blijft er dan nog over uiteindelijk?

Iemand die mij op weg kan zetten naar een goede (betaalbare) opvoerpomp voor dit project?

Thx

Google eens op OPvoerpomp. Hierboven.

Eheim Universal 3400 Opvoerpomp

� 164,95
� 183,50
--------------------------------------------------------------------------------

(gratis thuisbezorgd)

De Eheim Universal 3400 opvoerpompen bieden een uitstekende prestatie en een grote scala van toepass ingen.

Eheim 1262 opvoerpomp 3400
Eheim opvoerpomp met een capaciteit van 3400 liter per uur. Eheim universele pompen bieden...
� 149 95

Opvoerpomp | Shop voor Opvoerpomp bij www.twenga.nl

Opvoerpomp bij Twenga. Shop online voor Opvoerpomp uit een breed aanbod
bekende merken en webwinkels in Nederland - alles op ��n site.
www.twenga.nl/opvoerpomp.html -

Mooie google bertus.
Eheim doet het erg goed met hoge opvoer pompen.. Maar verbruiken echt TE veel stroom!!
De 12/24v pompen van de nieuwe generatie doen het veel beter met hoge hoogtes.. Veel minder debiet terugloop.

De absolute heer en meester zijn de ATK pompen.. Maar ook die verbruik enorm veel stroom.. Zijn ook net als eheim niet kapot te krijgen.

Mooie kandidaat:jebao DC 12000.
6 kuub op 2.5 meter.
4 kuub op 3.5 meter.

Kan tot 5meter verticaal op pompen.. Maar op 5 meter houdt je niet heel veel over..

En relatief "zuinig" met 80watt..
Nieuwprijs in nl: 255�.
Inclusief controller.. In 6standen instelbaar.. Met soft start/thermische beveiliging./ geblokkeerde rotor beveiliging e.d. gewoon een goed ding..

Eventueel een vaste toeren pomp:http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?AQUARIUM-0PVOER-POMPEN=VT-ECO-10-000-OPVOERPOMP-ZEE--EN-ZOETWATER--VT-HUISMERK&productID=19081

Vaste 10 kuub. 6kuub op 3 meter.
Zelfde beveiliging als de pomp hierboven..
De 4000 versie heb ik zelf. Ik ben er heeeel tevreden over!
En de 10k kost 165�. Koopje met een verbruik van max 85w

Bedankt voor de antwoorden.

Die laatste ziet er goed uit, al lijkt me 6 kuub wat veel. Maar met een bypass wel te regelen.

Hoeveel debiet kan ik best hebben? Bak 550 liter, bioloog ongeveer 150 liter. Dus een 700 liter totaal bruto.

Hoe vaak moet de volledige inhoud door het filter gaan per uur gemiddeld?

Zoetwater?
Denk aan 3 tot 4 kuub netto..
Lijkt mij een mooi streven.

De VT eco pompen heb je ook in minder zware varianten. Mischisn is dat een idee?
Ik ken nu 3 mensen met deze opvoerpomp.. Alle 3 krijgen ze flink op hun Lazer (zoutwater) en draaien fluisterstil.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan