Wat is er nieuw

Opzet Filter

Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2019
Hi Allen

Ik zag dit op Aliexpress 🙂

is dit ook een aanrader om op zo een manier te filteren?

Ik heb een JBL e903 maar als ik het zo zie kan ik een e702 erbij doen en dan de ene goed filteren en de andere vol pompen met siporax bv?

HTB1RatUfwvD8KJjSsplq6yIEFXaK.jpg

Hoe groot is je bak dan?
Dat je er 2 wilt?

Hoe groot is je bak dan?
Dat je er 2 wilt?

Gaat niet echt om hoe groot het is, maar is dit handig?
ivm schoonmaak en Bacterie cultuur te verhogen?

Sunsun heeft ook voorfilters die je kan gebruiken.
Sommige vinden het handig, sommigen vinden het niks.
Beetje wat je zelf wilt

Bacterie verhogen kan in filter 1 ook, he.

Dat doe je naar grote van je aquarium.

Heb je dat filter, kan je proberen. leer je alleen maar mee.

IK had er ook een zanddfilter bij.

Eheim heeft ze ook. in de bak.

Bertus de man van Miljoenen Bacteriën.

Gaat meer om de schoonmaak duur ook. je kan bv bij 1 filter allemaal sponsen plaatsen en de 2e allemaal siporax enz. de hamvraag is dan ook, zal dit effectiever zijn of dat niet?

Je debiet van je pomp zal wel wat achteruit gaan, maar het is onderhoudstechnisch wel handig.
Je kan immers alleen die pot met mechanische filtratie makkelijk schoonmaken en de filter met alle bio-materialen hoef je bijna nooit meer aan te zitten.
Plus dat je daar dan weer wat extra bio-materiaal in kwijt kan.
Echter het neemt wel weer extra plek in in je kast.

Je debiet van je pomp zal wel wat achteruit gaan, maar het is onderhoudstechnisch wel handig.
Je kan immers alleen die pot met mechanische filtratie makkelijk schoonmaken en de filter met alle bio-materialen hoef je bijna nooit meer aan te zitten.
Plus dat je daar dan weer wat extra bio-materiaal in kwijt kan.
Echter het neemt wel weer extra plek in in je kast.

Kan je mij uitleggen waarom de debiet minder is ? want er is in beide pompen toch continue water? waardoor de een zijn kracht toch niet verliest? of zie ik het verkeerd?

Ik denk omdat het water langs meer substraat moet dus ook meer weerstand zal ondervinden.

Ik denk omdat het water langs meer substraat moet dus ook meer weerstand zal ondervinden.

aha dat klinkt logisch indd. maar goed wat zijn de overwegingen tav waterwaardes en onderhoud als je 1 of 2 neemt.

Met 2 heb je wanneer er een uit mocht vallen nog een die doordraait. Dat is de reden dat ik op de meterbak een 2213 en een 901 heb staan.

Met 2 heb je wanneer er een uit mocht vallen nog een die doordraait. Dat is de reden dat ik op de meterbak een 2213 en een 901 heb staan.

Niet verkeerd. al denk ik aangezien alle winkels elke dag toch open zijn. snel een nieuw filter kan aanschaffen. al heb ik zelf nog wel een intern filter op voorraad. als dit gebeurd. dan kan ik die aansluiten. watten en wat media ingooien voor de time being.

maar het is wel een goed idee indd.

Kan je mij uitleggen waarom de debiet minder is ? want er is in beide pompen toch continue water? waardoor de een zijn kracht toch niet verliest? of zie ik het verkeerd?
In ieder geval moet het water al door meer filtermateriaal, je hebt immers een extra (voor-)filter. Dat maakt je debiet dus wat minder. Voordelen zijn er zoals hierboven al opgesomd. Wel zijn er verschillende types, met of zonder motor.

Niet verkeerd. al denk ik aangezien alle winkels elke dag toch open zijn. snel een nieuw filter kan aanschaffen. al heb ik zelf nog wel een intern filter op voorraad. als dit gebeurd. dan kan ik die aansluiten. watten en wat media ingooien voor de time being.

maar het is wel een goed idee indd.

Nou dat soort dingen gebeuren na 6 uur of op zondag is mijn ervaring hoor en dan kun je toch weer even niets doen. Als je er bij problemen nog een filter bij moet zetten dan is die niet ingedraaid.

Nou dat soort dingen gebeuren na 6 uur of op zondag is mijn ervaring hoor en dan kun je toch weer even niets doen. Als je er bij problemen nog een filter bij moet zetten dan is die niet ingedraaid.

Interne filter had ik ingedraaid met oude naar nieuwe aquarium en daar ingedraaid.

Maar als het om zondag ochtend stuk gaat.

haal ik voor de time being wat keramische ringetjes en watten uit de externe en zet ik het aan. en dan ga ik om 12 uur naar de winkel koop ik dezelfde filter en dan sluit ik enkel de bovenkant aan. maar goed dat was niet de vraag, dit zijn eventuele oplossingen.

Ging meer over die setup. van invoer dan van invoer filter vast aan uitvoer filter en die naar de aquarium wat voor meerwaarde die precies heeft.

Het is ondertussen inderdaad al uitgelegd, meer filtermateriaal is meer weerstand.
Maar het is wel makkelijker onderhoud plegen.
Als je pomp krachtig genoeg is, dan kan het een goede optie zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan