Wat is er nieuw

opzoek naar een oplossing?!

Robintjeuu

Member
Lid geworden
7 september 2011
Berichten
18
Locatie
Nootdorp
Hallo allemaal!

Ik weet niet of ik dit onderwerp in de juiste afdeling heb geplaatst

Maar mijn vraag is als volgt

Ik heb afgelopen weekend een 250 liter bak gehaald met droogkamer rechts achter. nu is alleen mijn probleem dat het schuine ruitje van de droogkamer gelijk is aan de rand van het 60! Mm gat.. dus ik naar de aquariumzaak en een 60 mm doorvoer gehaald maar natuurlijk is die 'flens' die het rubber op het glas drukt 74 mm. Die ga ik dus nooit in dat gat krijgen.. is er iemand die een idee heeft? Misschien een slag kleinere doorvoer halen en hopen dat die flens 61 mm is?

Vg,

Robin
 
Ik ben niet echt technisch maar soms kan een foto helpen.
 
Ik heb toevallig ook een droogkamer. Maar ik zou ook niet weten wat je bedoeld (wat is een flens?).
 
Ik snap wat je bedoelt ik denk dat je een doorvoer van 50 mm moet hebben
 
Thanks allemaal,

ik ga morgen terug naar de aquazaak om hem om te ruilen voor een kleinere, ik betaalde btw voor deze 60 mm doorvoer 22,50! ik vind dit vrij prijzig voor eens stukkie plastic.. hoort dit zo duur te zijn?

hierbij wat foto's ter verduidelijking (wat een crappy foto's!)

20150302_200554_zpsonpjclu0.jpg

20150302_200628_zps4vbrsi2f.jpg


en hier de bewuste koppeling

IMG-20150302-WA0013_zpslgy5y9bi.jpg
 
Onderdelen zijn vaak prijzig hoor. Neem bijvoorbeeld de kranen voor een Eheim filter.
Dan schrik je ook denk ik.
 
Probeer er eens zelf 1 te maken. kijken wat dat kost.


Lukt het nog niet, ? glas wegsnijden,en wat bredere strook terug kitten.

Kan je hem gelijk goed aandraaien.
 
ja niet te geloven soms!


Zelf maken?

hoe precies dan? ik ben gister naar een bouwmarkt geweest en de verkoper daar wist met een hoop vulstukken in mofjes en ditjes en datje iets in elkaar te draaien maar dan kwam ik wel van 60 mm naar 110mm in mijn bak uit.. dit vond ik dus niet echt een succes verhaal 😛 maar als zoiets zelf te maken is en in normale maten zou ik dit graag proberen!

en wat betreft dit strook wegsnijden zat ik zelf ook al aan te denken inderdaad!
 
Ik zou gewoon het glas omzetten. Dat is het makkelijkste denk ik. En de doorvoeren kunnen veel goedkoper hoor. Je hebt pb.
 
miss een domme vraag van mij, maar is het noodzakelijk om een doorvoer te plaatsen in een droogkamer?

zoals de naam doet suggereren zou ik ervan uitgaan dat de ruimte droog zou blijven..
ik heb ook altijd begrepen dat het een hardware doorvoer is voor kabels, slangen en pijpen voor je verlichting, verwarming en filter uitstroom.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan