Wat is er nieuw

Oranda goudvissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 28361
  • Startdatum Startdatum
D

Deleted member 28361

Guest
Als nieuw lid vraag ik me af wie er van jullie ook goudvissen heeft en welke zelf ben ik liefhebber van de oranda goudvissen die ik in voorschoten koop bij dino

Ik heb ze ook, ik heb oranda’s, ranchu, RYUKIN, parelschub en een hemelkijker. Ik haal ze ook altijd bij dino

Oke super leuk dan heb je vast mooie vissen

Ik heb 3 sluierstaarten in mijn 200l bak, maar die komen bij de LFS op de hoek vandaan. Er heeft een paar maanden een oranda in mijn bak rondgezwommen, maar die had te hoge wengroei waardoor ze topzwaar werd, en aan de onderkant groeide de wen over de ogen, waardoor ze niet meer kon eten. Duidelijk een kneusje, deze vis, die ik uiteindelijk heb moeten euthanaseren. De vissen die ik nu heb zijn gewone fantails: een bronskleur man, een calico vermoedelijk hybride vrouw en een oranje vrouw met witte vlekken. Geen Dino vissen dus, en hopelijk blijven deze ook iets kleiner dan HQ sluiers.

Ik heb 3 sluierstaarten in mijn 200l bak, maar die komen bij de LFS op de hoek vandaan. Er heeft een paar maanden een oranda in mijn bak rondgezwommen, maar die had te hoge wengroei waardoor ze topzwaar werd, en aan de onderkant groeide de wen over de ogen, waardoor ze niet meer kon eten. Duidelijk een kneusje, deze vis, die ik uiteindelijk heb moeten euthanaseren. De vissen die ik nu heb zijn gewone fantails: een bronskleur man, een calico vermoedelijk hybride vrouw en een oranje vrouw met witte vlekken. Geen Dino vissen dus, en hopelijk blijven deze ook iets kleiner dan HQ sluiers.
Bij zulke exemplaren als de Oranda die je ahd trimmen ze de wengroei nog weleens. Dat schijnt te helpen.

Wel moet je dan iemand vinden die er ervaring mee heeft.

Ja precies, en dit was ook geen vis uit de speciaalzaak, anders is de kans groter dat er daar zo'n ervaren persoon te vinden is. Maar dit groeide ook aan de onderkant over de ogen heen, en dan is zo'n vis wat eten betreft gewoon niet opgewassen tegen zijn bakgenoten. Het dier sterft dan een langzame hongerdood.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan