Wat is er nieuw

oranje dwergkreeftjes bij vissen of garnalen? (cpo)

tharealmb

Well-known member
Lid geworden
9 augustus 2013
Website
www.martijnbouius.nl
Bij de lfs zijn cpo te koop. Vind ze wel erg mooi maar kunnen ze wel bij mijn vissen?

Ik heb
Apistogrammas
Corydoras panda
Pangio kuhlii
Roodkopzalmpjes
Appelslakken

Ook heb ik een bakje met rilli garnaaltjes

Zouden ze in een van deze bakken kunnen?

Je moet er eigenlijk vanuit gaan dat ze alles pakken wat ze te pakken kunnen krijgen met die kreeftjes.
Heb hier al heel wat ervaringen voorbij zien komen van mensen die eerst verkondigden dat het prima kon maar later toch met gehavende vissen zaten bv.

Zeker met al zoveel bodemgerichte (en bodemrutende) soorten.

Duidelijk verhaal dus. En bij garnalen? de cpo's die de lfs verkoopt zijn ~2 cm groot. Met red rilli's durf ik dat nu wel aan... maar als ze groter worden gaat het dan goed? (als in, ben ik niet al mijn garnalen kwijt straks). Als cpo's niet kunnen dan is het jammer.

De lfs meldde trouwens dat corydoras en apistogramma's prima konden bij cpo's. Blij dat ik wel heb geleerd om niet direct te kopen.

Ik heb ze gehad en ze deden erg hun best om een Gup te pakken te krijgen.
Het hangt ook van het karakter van de cpo af maar ik zou het risico niet nemen.
Je hoort ook wel dat het goed kan gaan, maar ook zeker dat het verkeerd kan aflopen.

De cpo hier klom op een stuk hout om zo beter bij de staart van de vis te kunnen komen hoor.
Misschien had ik ze wel niet goed opgevoed 😉.

Haha oke. Dan doe ik het denk ik toch maar niet. Dan breid ik liever de bovenste laag uit, en de kuhlii (heb nu 3, wil naar 7)

Ringbandsnoekje heb ik in de 80cm. Dat is ook een leuke en rustige vis.

Rustig? toevallig hier net een paar minuten voor de bak gezeten om foto's te maken maar in die tijd heeft het alfa mannetje heel z'n harem afgewerkt! 😉

Ik let daar nooit zo op John, daar heb ik het zelf te druk voor 😉 .
Maar tegenover de andere vissen vind ik ze wel rustig en relaxed overkomen hier.
Ik heb verder wat Tetra s erin en 4 Guppen.

Seabait zei:
Rustig? toevallig hier net een paar minuten voor de bak gezeten om foto's te maken maar in die tijd heeft het alfa mannetje heel z'n harem afgewerkt! 😉

heeft het alfa-mannetje goed voor elkaar. Ik mag er thuis maar 1 afwerken 😛

Ringbandsnoekjes lijken me ook erg leuk ja. ze hebben wel iets van de oppervlaktevissen waar ik in Thailand tussen gezwommen heb.
tgavial_big.jpg

Gezien ik snorkelde in de zee, is het vast niet de Dermogenys pusillus geweest. En ondanks dat een duikbril vergroot, was die groter dan 7 cm. 20 a 40cm kwam eerder.

Kon de exacte soort niet zo snel vinden, maar kwa vorm leek die wel wat op de Tylosurus.
Dit is hem als je hem wil zien (eigen vakantiefilm, dus exact die vis 😉 al was dit een kleinere minder schuwe )
https://youtu.be/jrdIFFElzBw?t=3m8s

en je kennis (of google-skills) is echt off-the-charts XD

Dat zijn ze inderdaad 😀 Koh Pangang ligt vlakbij Koh Tao waar we toen gesnorkeld hebben.
Rare vissen... springen inderdaad uit het water als een motorboot in de buurt komt. En omdat je vaak omlaag kijkt bij het snorkelen valt het eerst niet eens op dat je omgeven bent door deze engerds die constant om je heen blijven cirkelen.

Maar goed gevonden Seabait ^_^

Ik heb ze gezien bij Koh Phi Phi.
Beter zulke die in de buurt zwemmen tijdens het snorkelen dan haaien hoor! 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan