Jelle026
Active member
- Lid geworden
- 6 augustus 2021
- Leeftijd
- 35
Een (nieuw) filter heeft een poos nodig om een bacteriecultuur te ontwikkelen. Daar heeft hij een week of 4 voor nodig.maar stel dat ik er morgen een vind dan zou ik die dus eerst 4 weken moeten laten draaien en mijn vissen in een grote bak bewaren ik heb nog wel een grote kunstof opberg bak die hopelijk waterdicht is
Een goede opvang voor je vissen op een andere plek is ook een mooie optie om iets goeds voor je vissen te doen. Als je het 'goed' doet zit je jaren aan je vissen vast. Wat betreft onderhoud, tijd, geld.Begrijp mij niet verkeerd, de aquariumhobby is erg leuk maar je moet het wel zelf willen en niet gedwongen worden door een verkeerde aanschaf van vis.
Ik wil je niet teleurstellen maar deze bak is ook veel te klein voor 4 sluiers, je zal moeten uitgaan van 50 liter p/sluier dus minimaal een bak met 200 liter waterinhoudHet is deze geworden ga morgen ophalen ga dan meteen nieuw grint en mos enzo halen dan kan ik maandag het inrichten en de vissen erin doen hij is 70 cm breed kan 120 liter ong want door t grind gaat er wat minder in
Ook deze is totaal onbruikbaar.Het is deze geworden ga morgen ophalen ga dan meteen nieuw grint en mos enzo halen dan kan ik maandag het inrichten en de vissen erin doen hij is 70 cm breed kan 120 liter ong want door t grind gaat er wat minder in
als je alles goed doet zal dat eerder 30 jaar zijn.Maar als ik even vooruit mag lopen. Is t zo dat als i zo’n grote 200 liter bak heb ik alleen 4 sluiers erin mag of zijn er ook wat aquarium genoten voor sluierstaarten. Overigens lijkt t mij super gaaf als ik ook over zes of zeven jaar m’n vissen nog heb
er zijn maar een handvol producten die ook daadwerkelijk doen wat ze beweren.ik las ergens iets over dat je bacteriën kunt komen om je aquarium sneller te laten opstarten zal ik ook zoiets halen
Je zou er een mooie longfin ancistrus in kunnen doen, heb je in 3 kleurtjes en passen heel goed bij jouw vissen, zou er wel max 1 doen want ze kweken nogal makkelijk.Maar als ik even vooruit mag lopen. Is t zo dat als i zo’n grote 200 liter bak heb ik alleen 4 sluiers erin mag of zijn er ook wat aquarium genoten voor sluierstaarten. Overigens lijkt t mij super gaaf als ik ook over zes of zeven jaar m’n vissen nog heb
Dit is niet realistisch voor sluierstaarten. Reken maar op een leeftijd tussen de 5-10 jaar met uitschieters daarboven.als je alles goed doet zal dat eerder 30 jaar zijn.
Maar als ik even vooruit mag lopen. Is t zo dat als i zo’n grote 200 liter bak heb ik alleen 4 sluiers erin mag of zijn er ook wat aquarium genoten voor sluierstaarten. Overigens lijkt t mij super gaaf als ik ook over zes of zeven jaar m’n vissen nog heb
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.