Wat is er nieuw

Oriëntatie aankoop nieuw aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter FishyJoe
  • Startdatum Startdatum
F

FishyJoe

Guest
Beste leden,

ik heb nu een jaar mijn eerste aquarium draaien (Juwel Primo 60l). Nu komt binnenkort in de woonkamer een mooi hoekje vrij van 1m lang en +- 70cm diep. Hier zou ik een mooi degelijk aquarium met meubel willen zetten. Daarvoor had ik graag jullie ervaringen/kennis geraadpleegd (op het internet zie ik zo door de bomen het bos niet meer 🙂
Het aquarium moet (liefst) voldoen aan volgende eisen:
-Degelijke kwaliteit. Welke merken / reeksen van merken zijn de betere? (Mijn huidige Primo vind ik maar zus en zo, na een paar maanden was bv de ophanging van de led al verduurd en afgebroken maar ik weet dus niet als bv de andere reeksen van Juwel beter zijn).
-Binnen de opgegeven afmetingen passen: max 1m lang (mag minder) en 70cm breed, hoogte maakt niet veel uit.
-Externe filter. Deze lijkt me makkelijker in onderhoud, beter te filteren als een interne + het oogt mooier. Hoe werkt de aan- afvoer precies? Kan dit op ieder aquarium aangesloten worden of zijn er bv speciale aquaria met speciale voorzieningen voor een buitenfilter op aan te sluiten?

Alvast dank voor jullie advies en opmerkingen.

Het ligt natuurlijk ook aan je budget maar de Aquatlantis fusion is een mooie maar duurdere bak. Zelf heb ik de Ferplast Dubai en die bevallen ook prima voor een veel lagere prijs maar goed qua uiterlijk zie je gelijk dat ze goedkoper zijn. In principe kan op elke grote bak met gemak een buitenfilter worden aangesloten.

IK heb net de Fusion 100 besteld. Gaan bekijken in de winkel naast een Juwel Rio, en ik vond toch dat het verschil in prijs zichtbaar was.
De verkoper vond de standaard verlichting van de Juwel niet zo goed, en argumenteerde dat alleen al een upgrade van de verlichting op de Juwel de totaalprijs gelijk trekt met de Aquatlantis.

Zo heel veel ontlopen die elkaar niet voor de rest.

Kan eigenlijk alleen maar aanraden om goed wat te lezen, en veel filmpjes te kijken, en DAN naar de winkel te stappen om het allemaal eens te bekijken.

Nadeel is vaak wel dat de winkel niet alle merken toonbaar heeft staan en dan is het lastig om zelf het verschil te zien maar goed dat vraag je hier al en daar komen vast wel meer reacties op.

Klopt helemaal, daarmee wil ik al een voorselectie maken. Zo kan ik een winkel zoeken die deze modellen heeft en er gaan kijken.

Alle modellen in elke maat zal je niet snel vinden, maar de verschillende merken hebben ze meestal wel staan.
Dan is het kwestie van de juiste maat en kleur te bestellen.

In welke regio zit je?
Er zijn zeker wel mensen die je dan een winkel kunnen aanbevelen waar de keuze groot is en de prijzen correct.

Hier een Ferplast dubai 80 staan, maar op het meubel van Juwel. Puur omdat ik deze mooier vind door de breedte die bijna gelijk is aan het aquarium. Zijn degelijke bakken waar met gemak een extern filter op kan, maar ja. Vergelijk je het met een aqualantis ofzo dan oogt het wel goedkoper ja.

Wil je m ook echt 70 diep hebben? Want fabrieksbakken tot een meter zijn nooit meer dan 50cm diep, overgrote deel zelfs 40cm als ik het een beetje goed inschat.

nee, zeker niet, dat is de plaats die ik ter beschikking heb. Ik wil eerst weten welk een goed merk is of welke reeks goed is. Dan moet ik nog even zien als het een rechthoekige, vierkantige (model zoals bv een juwel Lido) of een hoekmodel wordt.

In een hoek zou ik toch eens kijken naar een hoek aquarium zoals een Juwel Trigon want dat staat wel erg mooi en je benut veel ruimte in de diepte. Nadeel is dat er geen formaat is voor 1 meter. Het is 70cm (trigon 190) of 1m23 (trigon 350). Wellicht dat er nog andere merken zijn voor in een hoek?

ik ben zelf dan van de Oase Highlines. Oase highline 200 zou moeten passen 90x50x49cm. wel een prijzig ding maar duitse degelijkheid,super mooi, alles is weg gewerkt. en de externe filter zit er standaard al bij die ook nog een superhandig in gebruik is.

Als je toch in of nabij Limburg woont dan zou ik naar ZooZajac in Duisburg gaan.
Die hebben alle merken en modellen in de showroom staan.
Tevens is het ook de grootste dierenwinkel van Europa.
Bestellen kun je daar ook of gewoon in een NL shop kopen.

Succes ermee!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan