Wat is er nieuw

osmose apparaat

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14272
  • Startdatum Startdatum
D

Deleted member 14272

Guest
Beste liefhebbers

Vorig Jaar een Osmose Pure 50 ST opgehangen,een van de filter's is doorzichtbaar.

Het Osmose-Apparaat hangt vrij hoog in onze douche,de uitgang van het afvalwater loopt weg in de afvoerbuis van de wasmachine,allemaal goed.

Als ik het apparaat uit zet gaat na enkele minuten het horizontaal liggende en het verticale doorzichtige gedeelte leeglopen,in het verticale doorzichtige filter zie ik dus na verloop van tijd dat dit nog maar voor de helft gevuld is.

Aan de leverancier inmiddels al even geleden gevraagd of dit kwaad kon,het leeglopen.
Filters en filterinhoud heb je toch het liefst contineu onder water,dit kon geen kwaad volgens de leverancier.

Het slangetje van het afvoerwater heb ik in een grote krul boven het apparaat hangen.

Zou het apparaat door de hoge werkdruk na het dichtdraaien van de kraan er misschien voor zorgen dat mijn of andere type's Osmose-Apparaten deels leeglopen,er is ook een stromingsbegrenzer aanwezig.


Iemand enig idee,of een suggestie.

Gr. bert
 
Je afvoer hangt lager, dan de kraan. De kraan heeft een beluchter??? Dan hevelt het apparaat leeg.

Of je afvoer is lager, dan je osmosewater slang. Als je deze niet afsluit met een dopje, kan hij hierdoor lucht aanrekken.

Ik heb gekozen voor een kraan zonder beluchter. En laat deze altijd aangesloten. De osmose water slang doe ik een dopje op. De afvoer blijft gewoon in de afvoer van de wasmachine.
Geen lucht.
 
biljoenblik

Bedankt voor jou reactie,ik heb inderdaad een kraan met beluchter,dat moet ik maar eens veranderen bedankt.
 
Je afvoer hangt lager, dan de kraan. De kraan heeft een beluchter??? Dan hevelt het apparaat leeg.

Mijn kraan (met beluchter) komt lager dan mijn osmose-apparaat. Dan hoef ik de kraan toch niet te vervangen ? Mijn afvoer en opslag zitten dan wel weer lager dan mijn apparaat dus deze kan ik dan beter na gebruik afsluiten of hoger hangen dan het apparaat. Die redenering klopt toch ?
 
Mijn kraan (met beluchter) komt lager dan mijn osmose-apparaat. Dan hoef ik de kraan toch niet te vervangen ? Mijn afvoer en opslag zitten dan wel weer lager dan mijn apparaat dus deze kan ik dan beter na gebruik afsluiten of hoger hangen dan het apparaat. Die redenering klopt toch ?

Dus dan zul je al werkend. Dus overal komt water uit. Je slangen hoger moeten houden dan de kraan. En dan vervolgens de kraan dicht draaien. Dan zou het moeten kunnen.
Maar ik heb mijn afvoer permanent aangesloten op de wasmachine afvoer, dus die hangt lager dan de kraan.

Zodra je de kraan dicht draait, zal er gelijk een een hevel ontstaan, als er ook maar 1 slang lager hangt dan de kraan.

Ik werd hier een beetje gek van. En een vast opgehangen osmose apparaat ontluchten. Met een membraan dat horizontaal ligt. Dat is geen leuk klusje.
En waar lucht zit. Werkt het membraan niet, dus lagere opbrengst.
 
Helemaal helder! Ik zit er aan te denken zo dicht mogelijk bij het apparaat afsluiters te zetten in de afvoer- en schoonwater-leiding, zodat ik deze eerst af kan sluiten en daarna de kraan kan sluiten.
Ook bedankt voor je opmerking ten aanzien van het ontluchten van het membraan. Daar ga ik nu nog even mee aan de slag want er zal zeker nog wat lucht in mijn apparaat zitten.
 
Zodra je de kraan dicht draait, zal er gelijk een een hevel ontstaan, als er ook maar 1 slang lager hangt dan de kraan.

(misschien ten overvloedde maar) Als ik een kraan zonder beluchter gebruik kan hij geen lucht aanzuigen, heb ik geen hevelwerking en kan ik dus alles gewoon laten zitten als ik de kraan sluit?
 
(misschien ten overvloedde maar) Als ik een kraan zonder beluchter gebruik kan hij geen lucht aanzuigen, heb ik geen hevelwerking en kan ik dus alles gewoon laten zitten als ik de kraan sluit?

Dat heb ik ook gedaan! Wel zo handig.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan