Wat is er nieuw

Osmose filter uitzetten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter DragonWish
  • Startdatum Startdatum
D

DragonWish

Guest
Hallo allen,

Ik heb onlangs een Osmose Filter aangeschaft. In de gebruikershandleiding staat dat ik 'm eigenlijk niet uit mag zetten.
Ik was eigenlijk van plan om 'm, de dag voor het verversen van het water, aan te zetten en de rest van de week uit te laten staan. Kan dit kwaad?
 
Nee, alleen als die voor lange tijd stil komt te staan, laten we zeggen langer dan een maand. dan is het wat anders.

als je er voor zorgt dat het water er niet uit kan lopen (dus de slangen boven het osmose apparaat ophangen als die niet in gebruik is, hierdoor blijft er water instaan) dan is er niks aan de hand.
 
Welk type osmose apparaat heb je?

Doorgaans mag je de apparaten wel uit zetten, maar niet droog laten vallen.
Dus dopjes op de slang doen. En niet van de kraan afkoppelen.
 
Het is de Dennerle Osmose Professional 190ltr.
 
Hij mag vooral niet opdrogen.
Er moet altijd water in de filter blijven staan.
Dus de in en uitgang van de slangen altijd boven de osmosefilter houden. Dan zit het wel snor.
 
Ik zet hem 1 x in de 14 dagen even aan.
Heb hem verder niet nodig.
 
Die van mij staat nooit echt uit.
Hij blijft altijd aangekoppeld, alleen doe ik de kraan open en dicht.
Maar hij stroomt wekelijks. 🙂
 
Vind dit een hele goede vraag van de TS.

Want mocht ik zelf ook een klein apparaat willen aanschaffen dan heb ik het probleem dat ik geen kraan in huis heb waar deze continue aan kan blijven zitten, simpelweg omdat ik maar twee kranen heb, 1 in de keuken en 1 in de badkamer.
 
Ik koppel hem altijd af en gebruik hem maar 1 dag in de week. Dan vul ik 2 jerrycans van 10 liter. daarna koppel ik hem van de kraan van de wasbak en staat hij netjes geparkeerd. Zo doe ik dat al 1,5 jaar.
Hij zit bij mij op de kraan in de badkamer als hij al aanstaat.
 
Heb jij geen wasmachine dan?

Tussenstuk met kraantje.
452913_0_82_dsc_0002.jpg


O,ook niet duidelijk.
 
Ja die heb ik wel, tenmiste de kraan dan he 😀

Dat tussenstukje heb ik niet. Kun je dat gewoon bij de bouwmarkt kopen Bertus?
 
DragonWish zei:
In de gebruikershandleiding staat dat ik 'm eigenlijk niet uit mag zetten.
Ben je er zeker van dat dat is wat in de handleiding staat?

Doorgaans lees je in de handleiding van osmoseapparaten dat moet worden voorkomen dat het membraan droog komt te staan (zie ook eerdere berichten) en dat is toch dat tikje anders als dat het apparaat niet uit mag staan.
 
Sanneke80 zei:
Ja die heb ik wel, tenmiste de kraan dan he 😀

Dat tussenstukje heb ik niet. Kun je dat gewoon bij de bouwmarkt kopen Bertus?
www.osmoseapparaat.nl
Osmoseapparaat aanbieding - osmoseapparaat.nl‎

Adv.www.osmoseapparaat.nl/aanbieding‎

Osmoseapparaat �39,95 i.p.v. �69,95 Op voorraad en lage verzendkosten.
Osmose 75GPD-285L �69,95
Neem contact met ons op
Osmose 50GPD-190L �39,95 zit alles bij,ook kraantje.

Daar heb ik hem weg.
 
Bertus zei:
Heb jij geen wasmachine dan?

Tussenstuk met kraantje.
452913_0_82_dsc_0002.jpg


O,ook niet duidelijk.

Wasmachine plaats is ideaal. Je hebt een water aansluiting en afvoer. Wat wil je nog meer.
 
Mascha&Ivo zei:
DragonWish zei:
In de gebruikershandleiding staat dat ik 'm eigenlijk niet uit mag zetten.
Ben je er zeker van dat dat is wat in de handleiding staat?

Doorgaans lees je in de handleiding van osmoseapparaten dat moet worden voorkomen dat het membraan droog komt te staan (zie ook eerdere berichten) en dat is toch dat tikje anders als dat het apparaat niet uit mag staan.

Ben ik het helemaal mee eens en als je na het uitzetten de slangen wat hoger weghangt dan het apparaat dan loopt het water verder niet uit de slangen weg. Ik heb de goedkoopste uitvoering van 39,95 en gebruik hem zo al 1,5 tot 2 jaar zonder problemen.
De uS is als ik het meet nu rond de 10-15 dacht ik.
Als je hem niet zou mogen uitzetten dan krijg je een hele dikke waterrekening denk ik 😉.

Btw, ik schroef gewoon in de badkamer de mengkraan van de wasbak en dan draai ik het osmoseapparaat erop. Een kind kan de was doen en verder heb ik niks nodig.
 
Dank je Bertus, de kleinste versie is nu idd in de aanbieding voor � 39,95.

Zit er sterk over te denken deze aan te schaffen. Ik heb nergens een goedkopere gezien. Goedkoop is natuurlijk niet altijd het beste, maar het is maar voor mijn garnalenbakje(s).

Moet alleen even kijken of ik hem boven mijn wasmachine kwijt kan en anders onder mijn wastafel in de badkamer. Even kijken of ik ergens de afmetingen kan vinden.

Hopelijk vind je het niet erg Dragon, dat ik ook een paar vragen hierover stel in jouw topic 😉 .
 
Ik heb die ook Sanneke en zoals je al hebt gelezen bevalt die prima en makkelijk in het gebruik. Ik gebruik het ook bij de TB net als jij dus.
 
ook ik heb die van 40 euro en heb een us van 10 tot 20
 
RichD1011 zei:
ook ik heb die van 40 euro en heb een us van 10 tot 20

Dan kan die 15 van mij dus prima kloppen als ik dit zo lees.
 
Top!

Zou ��n van jullie voor mij even de maten kunnen opnemen? Deze staan niet op de website.
Ik heb de maten even nodig om te kiezen welk verloop kraantje ik erbij moet bestellen. Of ik hem hem bij de wasmachine(kraan), of in de badkamer onder de wastafel(kraan).
 
Bedankt allen!

Over mijn aansluiting. Ik heb 'm ook aangesloten op de wasmachine aansluiting. Ik heb echter een Y stuk ertussen gezet, waardoor ik twee kranen heb. Een kraan voor de wasmachine en een kraan voor de Osmose Filter. Werkt prima!

40380015759.jpg
 
De bijgeleverde aansluiting past zo op de aansluiting van mijn mengkraan. Die schroef ik eraf en dan de osmose erop. Verder ben ik niet zo technisch dus ben blij dat dit zo past.
 
Wasmachinekraan met beluchter en of keerklep| KlusBeter.nl



www.klusbeter.nl/sanitair/kranen/wasmachinekraan/








Beoordeling: 4,4 - ‎23 stemmenEen wasmachinekraan heeft een 1/2″ (half duims) schroefdraadverbinding die in de muurplaat gedraaid wordt en een 3/4″ (drie kwart) aansluiting waar de ...
 
Dus half duimse wasmachinekraan.
Altijd 1 maat.

Wasmachinekraan met beluchter en of keerklep| KlusBeter.nl



www.klusbeter.nl/sanitair/kranen/wasmachinekraan/








Beoordeling: 4,4 - ‎23 stemmenEen wasmachinekraan heeft een 1/2″ (half duims) schroefdraadverbinding die in de muurplaat gedraaid wordt en een 3/4″ (drie kwart) aansluiting waar de ...
 
Bij de zending graag het bestel of factuurnummer vermelden. Wij zullen u vervolgens de 1/2� adapter + kogelkraantje toesturen.
WAs mijn bestelling.
 
jessicapilon zei:
De bijgeleverde aansluiting past zo op de aansluiting van mijn mengkraan. Die schroef ik eraf en dan de osmose erop. Verder ben ik niet zo technisch dus ben blij dat dit zo past.

Helaas kan dat nu niet meer. Op de site staat dat er standaard een wasmachine aansluiting aan zit.
Voor de zekerheid heb ik hen even een mailtje gestuurd en kreeg al direct antwoord!

...Nu heb ik bij de wasmachine geen ruimte om het apparaat te plaatsen, maar ik heb wel een gewone mengkraan waar ik hem op aan kan sluiten.

Kan het apparaat ook gewoon op een mengkraan worden aangesloten?
Of MOET ik dan de 'kraanaansluiting met kogelkraan' er bij kopen. Deze vind ik namelijk erg duur in verhouding tot het apparaat.
...

Het antwoord:

...De standaard meegeleverde aansluiting past helaas niet op een standaard
mengkraan. Deze hebben normaliter een 1/2" draad. Hiervoor zal dan idd de
kraanaansluiting met kogelkraan gebruikt moeten worden. Een andere
mogelijkheid is dat u bij de bouwmarkt een verloopstuk haalt voor uw kraan
naar 3/4" buitendraad. Daarop kan den vervolgens de bij het toestel
meegeleverde aansluiting worden aangesloten.
...
 
Dan is dat veranderd dus want ik heb de mijne al een mooi poosje Sanneke. Nou ja je kan er zoals ik het lees vrij simpel een verloopstukje opzetten toch?
Je neemt dat ding van het apparaat mee naar de bouwmarkt en daar weten de techneuten vast dan wat je wel nodig hebt.
 
Ja idd, zal eens kijken wat ik doe.

Of een verloopstukje van mengkraan naar wasmachine
Of toch dat duurdere tussenstukje met kogelkraantje, voordeel is dat het ik het dan gewoon kan laten zitten. En de kraan zelf ondertussen ook nog kan gebruiken.
 
Tja, die keus is aan jou natuurlijk. Het op en afdraaien kost me hooguit 1 minuut moet ik zeggen.
 
Sanneke80 zei:
Ja idd, zal eens kijken wat ik doe.

Of een verloopstukje van mengkraan naar wasmachine
Of toch dat duurdere tussenstukje met kogelkraantje, voordeel is dat het ik het dan gewoon kan laten zitten. En de kraan zelf ondertussen ook nog kan gebruiken.

Ja, kost dan wel 15 euro. die 1/2 duims. maar het gemak dat hij er tussen zit, en je hem open of dicht zet.

Ik heb het osmose daar ook hangen, aan de waterleidingen, kon ik de beugels zo om kantelen.
 
jessicapilon zei:
RichD1011 zei:
ook ik heb die van 40 euro en heb een us van 10 tot 20

Dan kan die 15 van mij dus prima kloppen als ik dit zo lees.

Kan ook heel slecht zijn. Ligt eraan wat uw ingangswaarde van het water is.
15uS bij een ingangswaarde van 150uS is een magere 90% zuivering.
15uS bij een ingangswaarde van 450uS is een zeer nette zuivering van bijna 97%.

Alles is relatief....
 
Ja daar heb je gelijk in Marcel. Ik weet niet precies hoeveel die van mij zou moeten zuiveren maar daar hangt het natuurlijk wel vanaf. Hier is het leidingwater rond de 450-500 dus dan hoor je me niet klagen 😉.
 
Ik ga hier van 800�S naar 10�S. Dan ben ik goed bezig lijkt me. 🙂
 
Heb het apparaat besteld en ook het kraantje met de juiste aansluiting voor de kraan boven de wastafel.

Ben heel benieuwd hoe het werkt 😉
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan