Wat is er nieuw

Osmose gelijk aan demi water?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter RemcoS
  • Startdatum Startdatum
R

RemcoS

Guest
Hoi Allen,

De titel zegt het al, is osmose water gelijk aan demi-water?

Want ik kan makkelijk aan demi-water komen via mijn werk, osmose niet.

Let me know!

Internet zegt nogal verschillende dingen!
 
Osmosewater is gezuiverd kraanwater. Zitten nog wel "redelijk" wat restanten in.

Gedemineraliseerd water zit praktisch niks meer. Ik durf niet te zeggen of het geschikt aquariumwater is. Misschien gemengd met wat ander water.

Als je rondspeurt op internet kom je vast wel wat tegen.

https://www.gifkikkerportaal.nl/Forum/aft/50334
 
Osmosewater is gezuiverd kraanwater. Zitten nog wel "redelijk" wat restanten in.

Wat als je erachter een DI filter hebt want ik meet dan een uS van 0 tot 1.
 
Wat als je erachter een DI filter hebt want ik meet dan een uS van 0 tot 1.

Lijkt mij dat dat iets hoger zou moeten zijn, anders zit je meer richting millipore water.

Toegegeven, ik heb hier zelf geen ervaring mee. Osmosewater gaat op dit moment ver genoeg.
 
Osmosewater is gezuiverd kraanwater. Zitten nog wel "redelijk" wat restanten in.

Gedemineraliseerd water zit praktisch niks meer. Ik durf niet te zeggen of het geschikt aquariumwater is. Misschien gemengd met wat ander water.

Als je rondspeurt op internet kom je vast wel wat tegen.

https://www.gifkikkerportaal.nl/Forum/aft/50334

Ik heb dat gesprek ook gelezen, werd nou niet echt veel wijzer haha.

Maar eigenlijk is demi-water zelfs beter?
Het is voor waterwissels, met een percentage van 15%
 
Ik heb dat gesprek ook gelezen, werd nou niet echt veel wijzer haha.

Maar eigenlijk is demi-water zelfs beter?
Het is voor waterwissels, met een percentage van 15%

Hm, durf ik niet zo goed te zeggen. Lijkt mij dat er toch wel wat stoffen nodig zijn, ook voor de vissen zelf. Volgens een poster daar, vreet demi-water door van alles heen. Lijkt mij niet echt een prettig idee. Misschien 50/50 met kraanwater?
 
Osmosewater is de eerste zuivering voor demiwater.
Het water bevat doorgaans 3% van de oorspronkelijke mineralen.
Demiwater wordt verkregen door het osmosewater door een demineralisatie hars te laten stromen.
Hierdoor haal 99,5% van de mineralen eruit.

Millipore water is extra gezuiverd demiwater. Er wordt nogmaals mineralen verwijderd alsook organische vervuiling.

Osmosewater EC ca 10 uS
Demiwater EC ca 0,5 uS
Millipore water EC 0,05 uS of 18,2 megaohm/cm
 
Demiwater is een resultaat, en of het zo genoemd mag worden ligt aan de micro Siemens per/cm, meestal wordt 5 aangehouden maar officieel dacht ik 0,2, omdat na 0,2 geen sprake meer is van geleidbaarheid.

Osmose is gewoon 1 van de manieren waarop je water behandelt. En osmosewater kan dus demiwater zijn, maar dat is afhankelijk van de kwaliteit van de waterbehandeling.
 
Mooi heren. Goede info!
 
Osmosewater EC ca 10 uS
Demiwater EC ca 0,5 uS
Millipore water EC 0,05 uS of 18,2 megaohm/cm

Dus als ik met de osmose er dik 95% uithaal dan is het osmosewater en als ik door het nafilteren met een DI hars nog maar 0-1 uS meet dan is het demiwater als ik het goed begrijp.
 
Het zijn 2 verschillende dingen.

Osmosewater is water wat behandeld is met een osmose-apparaat.

Demiwater is een resultaat van een waterbehandeling.

Die waterbehandeling kan osmose zijn, waarbij het resultaat afhankelijk is van het apparaat en de eventuele nabehandeling, maar ook andere vormen van waterbehandeling.
 
Gedemineraliseerd water is water dat op zo’n manier is gezuiverd dat het van (de meeste) mineralen is ontdaan. Het gaat hier bijvoorbeeld om calcium, chloride, sulfaat, magnesium en natrium. Gedemineraliseerd water wordt ook wel demiwater of gedeïoniseerd water genoemd. Gedemineraliseerd water wordt doorgaans onderscheiden van gedistilleerd water. Bij distilleren wordt water gezuiverd door koken en opnieuw condenseren, waardoor zoutionen worden verwijderd.
 
Voor de sterke drank industrie.
Hier in schiedam.
 
Ja kan er altijd wat mineralen aan toevoegen.
B.v. met SaltyShrimp - Softwater Mineral GH+
 
Ik heb een tijd demiwater kunnen gebruiken uit het lab waar ik stage liep. Had gewoon een jerrycan van 20 liter achter op de fiets en ververste daarmee dagelijks. Geen enkele probleem mee gehad. Kan je dus gemakkelijk aan demiwater komen, zou ik het zeker gebruiken.
 
Dat is een behoorlijke jerrycan dan Jelle want ik gebruik die ook maar zie me er nog niet mee achterop de fiets gaan.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan