Wat is er nieuw

Osmose informatie en welke testset😊

Mandykuh

Well-known member
Lid geworden
5 november 2012
Ik wil toch de overstap gaan maken na osmosewater. Maar ik snap er nog altijd helemaal niets van. Aansluiten in het washok word moeilijk :juggle: ik heb voor mijn bakje pakweg 70liter nodig. Ritje Hornbach kant en klaar kopen dan beter?

Mijn volgende vraag is over testen. Ik heb al een kweker gevonden voor de garnalen en wil zo close mogelijk qua water zitten. Ik heb vroeger zo een heel groot ingewikkeld koffer met 100 flesjes en potjes en poedertjes. Als het even kan, wil ik het zo simpel mogelijk houden;)) is dat nu in de loop der jaren verbeterd ? Ander merk? Beter merk?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
Wat voor garnalen wil je houden want je moet wel osmose nodig hebben natuurlijk voor je het gaat kopen. Zelf heb ik de Colombokoffer. Als je osmose hebt dan is een geleidbaarheidsmeter ook wel een must.
Als je in de wasruimte een kraan hebt dan sluit je de osmose daar heel simpel op aan en dat doe ik ook wekelijks.

Wat voor garnalen wil je houden want je moet wel osmose nodig hebben natuurlijk voor je het gaat kopen. Zelf heb ik de Colombokoffer. Als je osmose hebt dan is een geleidbaarheidsmeter ook wel een must.
Als je in de wasruimte een kraan hebt dan sluit je de osmose daar heel simpel op aan en dat doe ik ook wekelijks.
Dat gaat niet bij mij want dan moet ik steeds de droger weg trekken en optillen. Met mijn puppypower is dat geen wekelijkse optie.

Is er geen systeem voor gewoon in de keuken? De tuinslang doe ik ook via mn keukenkraan.

Oh ja goeie, geleidbaarheidsmeter zou ik bijna vergeten.

Uiteraard moet eerst een osmose systeem en water komen voordat ik überhaupt een garnaal in mn bak doe. Maar als het me niet lukt met een osmose systeem. Kan ik daar ook het bestand voor aanpassen.

De colomboset heb ik besteld. Dankjewel

Oh en ik heb wel echt osmose nodig voor BOA of Galaxy/Fishbone. Meer die richting uiteindelijk op. Maar pas als de bak geheel na wens draait. Begin februari afhankelijk weer van de bak wil ik eerst Crystal reds of Blue bolt of gewoon een bonte kermis mix :))

er zijn ook splitters voor die kranen, dan kan je je osmose en wasmachine tegelijk gebruiken en hoef je er niet steeds bij misschien?

Ik weet niet of deze goed is voor jouw situatie, maar zoiets bedoel ik: Klikkerdeklik

er zijn ook splitters voor die kranen, dan kan je je osmose en wasmachine tegelijk gebruiken en hoef je er niet steeds bij misschien?

Ik weet niet of deze goed is voor jouw situatie, maar zoiets bedoel ik: Klikkerdeklik
Die had ik ook gezien maar ik heb voor de aansluiting op een verhoging mijn wasmachine en droger staan in de kelder. Zo goed als tegen de aansluiting en afvoer. Waardoor het voor mij echt niet haalbaar is dit steeds weg te zetten.

Zo'n splitter heb ik ook zitten in de bijkeuken waar de wasmachine en osmose app. op aangesloten zitten, slangen van de Osmose kan je zo 1 meter lang maken dan kan het er toch naast ?

En als je Osmose gaat gebruiken heb je ook iets van GH+ nodig, ik gebruikte die van Storm Gh Regulator welke vloeibaar is ip.v. de poedertjes.
Een goede Us meter is dan ook echt nodig om het water goed te krijgen naar het Us niveau wat je wil.

Voor mij is het geen optie om het aan te sluiten op kraan van het wasmachine.

Ja zo een Us meter had ik voorheen ook. Even uit mijn hoofd is dat meter en dan x10

Zo'n meter geeft toch gelijk de goede waarde aan... hij geeft de waarde weer in microsiemens (us/cm), bv. puur osmosewater is bijna 0 en voor garnalen maak je het aan naar 250/300 Us.

Je kunt waarschijnlijk de kop van je wasbakkraan afschroeven en daar de aansluiting naar je osmoseapparaat opdraaien en zo je osmoseapparaat aansluiten, vast wel een oplossing voor.

Je kunt waarschijnlijk de kop van je wasbakkraan afschroeven en daar de aansluiting naar je osmoseapparaat opdraaien en zo je osmoseapparaat aansluiten, vast wel een oplossing voor.
Dat heb ik dus ook met dat adaptertje uit mn link en dan hoef je niet telkens hem eraf te halen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan