Wat is er nieuw

Osmose pure installeren???

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Angelawiersma17
  • Startdatum Startdatum
A

Angelawiersma17

Guest
Hoi allemaal!


Ik heb vanmiddag het osmose apparaat binnen gekregen. Nu wil ik hem start klaar maken en nu stuit ik op een soort dopjes.. Er zit een rood, blauw en zwart dopje op.

Ik weet niet of ik ze er nu af moet halen of er op moet laten zitten.
Het lijkt onmogelijk om er op deze manier een slang aan te koppelen.

Ik heb al geprobeerd om de dopjes er af te halen maar ze zitten super vast, daarom begon ik te twijfelen.... misschien horen ze er wel op te zitten?

In de handleiding kan ik ook niets vinden over, verwijder de dopjes o.i.d. Alleen dat de slangetjes op die plaatsen moeten worden aangesloten.

516949_0_82_13956959_557994857736299_2016331308_n.jpg


556773_0_82_13956957_557994861069632_1934168085_n.jpg
 
Wat ik me herinner moet je deze dus verwijderen.
 
volgens mij moet je het bovenste witte randje naar beneden drukken, dat ontgrendeld het rode afsluitdopje, dan kan ie eraf en de slang erin. Dan bovenste witte randje weer omhoog en dan een opvulringetje ertussen zodat ie blijft zitten.
 
pietert zei:
volgens mij moet je het bovenste witte randje naar beneden drukken, dat ontgrendeld het rode afsluitdopje, dan kan ie eraf en de slang erin. Dan bovenste witte randje weer omhoog en dan een opvulringetje ertussen zodat ie blijft zitten.

Klopt helemaal. Ze noemen het quick connect aansluitingen.
 
precies dat, het eerste witte randje kan je naar beneden drukken, dan kan je het dopje er zo uit pakken.

als je dan de slang wilt plaatsen doe je hetzelfde, randje naar beneden drukken, slang er goed stevig indrukken en het randje weer loslaten.

op de dopjes staat als het goed is ook welke slang er op moet.
 
Bedankt jongens! Het is gelukt 😀
 
Angelawiersma17 zei:
Bedankt jongens! Het is gelukt 😀

Eerste uur al het water weg laten lopen. Niet voor vissen gebruiken. Zit conserveermiddel in het membraan.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan