Wat is er nieuw

osmose water met nitriet????

  • Onderwerp starter Onderwerp starter OVL
  • Startdatum Startdatum
O

OVL

Guest
Hallo,

de waarden van mijn osmose water eens gemeten:

PH:6,8
KH: 0
NO2: 10 !!!!

Is dit mogelijk dat er in osmose water nitriet zit of is dit een foute meting?
 
zou het kunnen dat omdat osmose water eigenlijk geen waardes heeft, je testset op hol schiet? lijkt mij logisch iig
 
Denk dus dat het een foute meting is. Of de nitraatfilter in je apparaat is aan een vervanging toe.
 
Het apparaat is amper een maand oud en ik heb NO2 gemeten, Geen NO3
 
Volgens mij mag er niet eens zo n hoge dosis in het leidingwater zitten toch?
 
Het zou een foute test kunnen zijn. Ik weet niet of je het testbuisje ook voor andere testen hebt gebruikt?

Hoe veel liter osmose water heb je al gemaakt?

Het membraan wordt geconserveerd aangeleverd. Natrium of Kalium nitriet is een antibacterieel conserveringsmiddel.
Het membraan moet voor het eerste gebruik ook een aantal uur spoelen met beide slangen naar de afval.

Daarnaast als het apparaat uit staat, en je het daarna weer voor het eerst gebruikt kun je het beste ook 5 minuten wachten voordat je het osmose water opvangt.
Hierin zit ook meer zout.

Dit komt omdat de zouten aan het membraan geplakt zitten. En deze zouten kunnen in de tijd dat het apparaat stil staat toch door het membraan kruipen.

Ik zou bovenstaande eens nalopen. En opnieuw testen.
 
Ik heb reeds 4 keer osmose water gebruikt. (ongev 14O L per week)
Iedere keer laat ik het apparaat iid gedurende enkele minuten indraaien alvorens de bak te vullen.
Ik ga dit weekend het water nogmaals testen, denk ook dat de test volledig verkeerd was)
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      BlupGup: truste!
      Terug
      Bovenaan