Vonkie
Well-known member
- Lid geworden
- 10 februari 2020
- Leeftijd
- 25
Goedeavond,
Ik heb even een vraag over osmose water en het verlagen van de kH.
Stukje context:
Vorige week een CO2 set aangeschaft en laten draaien op ongeveer +/- 30mg/l. Nu is mijn kH gestegen van 6 naar 11-12.
Ik ben nu bezig mijn co2 terug te schroeven naar ~20mg/l in de hoop dat de kH ook wat daalt.
De kH stijgt door de stenen die ik gebruik…. (en de reactive met co2)
Nu zie ik twee a drie opties:
1. heel veel water verversen (momenteel ververs ik 50%/week, maar dit kan ik verhogen) evt met kH minus
2. Stenen verwijderen (dit is voor mij de allerlaatste optie)
3. Osmose/Demi-water gaan gebruiken
Ik vermoed dat optie 3 > osmose setje aanschaffen de beste optie is? Of zijn er nog andere opties die kunnen werken?
Ik hoef trouwens mijn kH niet onder de 4 ofzo te krijgen, een kH van ~7 is goed genoeg (denk ik?)
Nu vraag ik me zelf af, wat voor osmose apparaat moet ik aanschaffen? (20L verversen per week bij 50% verversing)
Als ik google kom ik bijvoorbeeld op dit apparaat uit:
https://www.aquastorexl.nl/osmopure-osmoseapparaat-190-liter.html
Wat heb ik nog meer nodig? Wat moet ik nog meer weten, kon zelf zo snel niet veel info vinden. Linkjes of wat uitleg wat betreft osmose is ook welkom 🙂
Ik heb even een vraag over osmose water en het verlagen van de kH.
Stukje context:
Vorige week een CO2 set aangeschaft en laten draaien op ongeveer +/- 30mg/l. Nu is mijn kH gestegen van 6 naar 11-12.
Ik ben nu bezig mijn co2 terug te schroeven naar ~20mg/l in de hoop dat de kH ook wat daalt.
De kH stijgt door de stenen die ik gebruik…. (en de reactive met co2)
Nu zie ik twee a drie opties:
1. heel veel water verversen (momenteel ververs ik 50%/week, maar dit kan ik verhogen) evt met kH minus
2. Stenen verwijderen (dit is voor mij de allerlaatste optie)
3. Osmose/Demi-water gaan gebruiken
Ik vermoed dat optie 3 > osmose setje aanschaffen de beste optie is? Of zijn er nog andere opties die kunnen werken?
Ik hoef trouwens mijn kH niet onder de 4 ofzo te krijgen, een kH van ~7 is goed genoeg (denk ik?)
Nu vraag ik me zelf af, wat voor osmose apparaat moet ik aanschaffen? (20L verversen per week bij 50% verversing)
Als ik google kom ik bijvoorbeeld op dit apparaat uit:
https://www.aquastorexl.nl/osmopure-osmoseapparaat-190-liter.html
Wat heb ik nog meer nodig? Wat moet ik nog meer weten, kon zelf zo snel niet veel info vinden. Linkjes of wat uitleg wat betreft osmose is ook welkom 🙂