Wat is er nieuw

Osmoseapparaat

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Edolem
  • Startdatum Startdatum
E

Edolem

Guest
Zo, ik heb er eentje gekocht. 300 l�ter per dag. Ik lees alleen overal
1 - niet membraan droog laten staan. Hoe voorkom ik dit? De rode uitvoer hoog hangen of dicht knijpen ? Of kan ik die gewoon in de afvoer laten zitten en vaak genoeg dat ding gebruiken?
2 - osmosewater niet rechtstreeks gebruiken? Verdunnen snap ik hoe dat moet, maar een emmertje in 700 liter gooien lijkt me toch niet zo een probleem?
 
Gefiliciteerd met de aanschaf van uw osmose apparaat.

1 Droogvallen kun je voorkomen door als je het apparaat afkopeld alle slangen af te sluiten met de bijgeleverde dopjes.
Als je het apparaat aangesloten laat. Controleer dan of je een kraan hebt zonder beluchter. Want anders laat die beluchter lucht in het apparaat omdat de afvoerslang lager hangt dan de kraan. Dus apparaat hevelt leeg.
Zorg er ook voor dat de uitvoer aan de bovenkant zit, als je het apparaat ophangt.

2 Verdunnen kan op veel manieren. Ik houd zelf een verhouding 3 osmose 2 kraan water aan. Dus ik giet 3 gieters osmose water en 2 gieters kraanwater in mijn aquarium. Meestal om en om.
 
osmose hoeft niet perse gemengd te worden met kraan water het is maar net wel resultaat je zoekt
voor mijn aquarium gebruik ik 100% osmose bij het verversen
 
Osmose kun je zo gebruiken hoor maar je moet wel kijken of de geleidbaarheid goed is. Ik gebruik het bij de garnalen en breng het op een goede Us met GH+mineral. Je kan een osmoseapparaat best 2 a 3 weken niet gebruikt laten staan want ik heb daardoor nog nooit problemen gehad. desnoods als je hem nog langer niet wil gebruiken deze even 5 minuten aansluiten.
 
Bedankt voor de antwoorden.
Toch nog vraagjes. Er zitten geen dopjes bij om af te sluiten.
Kraan is Een wasmachinekraan dus die ontlucht ben ik bang, maar apparaat heb ik noodgedwongen hoger moeten hangen als de kraan. Is dat erg/handig?
Nu heb ik de IN slang aan de bovenkant zitten en de uitslangen blauw en rood onder. Mag dat ook omgedraaid zitten? Werkt ie dan ook gewoon? En voorkom ik daarmee droogvallen?
Of is het genoeg om de blauw en rood gewoon hoog op te hangen bij stoppen apparaat?
 
Als je apparaat aangesloten laat op de kraan, dan is het genoeg om de afvoer en osmose slangen hoog op te hangen.
Ik zou je afvoerslang al wel in de hand houden als je de kraan dicht draait, want zo'n wasmachine kraan laat direct lucht door, als de kraan gesloten is en de andere kant open. Dus snel je duim erop als je de kraan sluit. Net als een tuinslang op een wasmachine kraan. Die zuigt ook lucht aan, als je de kraan sluit.

Het apparaat werkt het beste, als je de afvoer en osmose uitgang aan de bovenkant hebt zitten.
Dit is handig om de gassen af te voeren. In drinkwater zitten gassen opgelost, die het osmose apparaat dus tegenhoud. Je ziet uit het afvalwater ook regelmatig een luchtbelletje meekomen.
Dus als je apparaat gebruikt op jou mannier dan kunnen er wat gasbellen ophopen in het apparaat en dit gaat te koste van de efficientie.
 
.?

Probleem zit niet aanvoer, maar het drooglopen van de blauw en rode kant..
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      BlupGup: truste!
      Terug
      Bovenaan