Wat is er nieuw

osmosewater en waterverbeteraar

• Onderwerp starter Onderwerp starter rosingkamp
  • Startdatum Startdatum
R

rosingkamp

Guest
Hallo, ik heb een vraag over het gebruik van waterverbeteraar. Wanneer ik osmosewater kan maken, heb ik dat chemische spul dan nog nodig? Het water zou dan geen schadelijke stoffen moeten bevatten?
Bedankt alvast voor jullie antwoord,
Henk

In Nederland heb je het sowieso niet nodig in Belgie misschien wel.
Maar bij osmose water zeker niet.

Hallo, ik heb een vraag over het gebruik van waterverbeteraar. Wanneer ik osmosewater kan maken, heb ik dat chemische spul dan nog nodig? Het water zou dan geen schadelijke stoffen moeten bevatten?
Bedankt alvast voor jullie antwoord,
Henk
Als je in NL woont heb je geen waterverbeteraars nodig.

Bij osmosewater heb je inderdaad geen waterverbeteraar meer nodig. Zelfs bij kraanwater (in Nederland) is dit in principe ook niet nodig omdat er geen chloor meer wordt toegevoegd. In Belgie is dat geloof ik nog wel nodig.

Alleen osmosewater gebruiken is overigens meestal ook niet verstandig omdat dit de nodige mineralen mist. Meestal ga je aan osmosewater dus mineralen toevoegen tot je de gewenste water waardes (PH/GH/KH) hebt voor de vissen in jouw aquarium.

Edit: Binnen twee minuten drie keer hetzelfde antwoord. Lijkt me duidelijk 😉

Inderdaad duidelijke antwoorden, dus gaat die fles aan de kant.
Bedankt, Henk

Ook duidelijk.☺️

Osmose en kraan water mengen tot je de juiste waarde hebt voor je vissen kan je bij zoet water bakken prima toe passen scheelt weer rommel in je bak
Bij zout water is het anders

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan