Osmosewater met aquadur jbl


M

Mientjekreeft

Guest
Ik heb 100 liter osmose water voorbereid hier had ik twee scheppen aquadur bijgedaan om aan een kh van 5 te komen nu had ik na de druppeltest een kh van 19 en een GH ergens in de buurt van 24 dit was dus niet goed weer 100 liter voorbereid en begonnen met 9 gram aquadur nu kwam ik uit op kh 6 en GH 6 maar na een paar uur zakte de kh naar 3 de GH blijft hetzelfde en de ph was nog steeds 7 weer 3 gram er bij nu is de kh 4 en de GH 8 wat doe ik fout snap er niks meer van de kh kan niet veranderen door temperatuur toch ?
 
Ik begrijp het product aquadur niet zo goed.
Zelf gebruik ik bij een waterverversing 1/3 deel osmosewater en 2/3 leidingwater. Osmosewater heb ik nodig om de KH te verlagen, maar Aquadur verhoogt juist de KH.
Het leidingwater hier heeft een KH van 9. Door osmosewater te mengen met leidingwater heeft mijn aquarium een KH van 6.
De benodigde mineralen voeg ik toe door de EI bemesting?
 
joh, niet testen, maakt het alleen maar verwarrend. Je meetresultaten zijn scheikundig gezien onmogelijk.

Jbl heeft calciumchloride, calciumsulfaat, magnesiumchloride, natriumbicarbonaat en kaliumbicarbonaat gemengd en in een potje gekieperd. Daar kan niet zoveel fout mee zijn.

1 afgestreken maatlepel (18,75gram) verhoogt de KH met 2,5 en de GH met 3,2.
Daar kun je veel beter op vertrouwen dan op je meetsetje.
 

Terug
Bovenaan