Osmosewater


S

steven166

Guest
Is het restwater gebruikbaar voor bv drinkwater voor dieren? Bv schapen paarden etc?
Of voor bv water voor Malawi cichliden? Eventueel aangelengd met normaal kraanwater?
 
Osmose heeft een kh van 0 zeg maar dus lijkt me niet geschikt voor de malawi s. De meeste stoffen zijn aan het restwater onttrokken dus echt gezond is het denk ik niet als je dit alleen zou gebruiken.
 
@John, hij heeft het over het restwater, dus het afvalproduct van het osmose-apparaat;)k

Anyway, ik zou het aan d eplanten geven en je tuin, die kunnen dat goed gebruiken, dieren kun je het beter niet geven die prefereren regenwater omdat dat veel zuiverder is (dat kun je ook gebruiken in je bakken ipv osmose)
 
Het restwater is ongeveer 1,5 tot 2 x zo hard als je ingangswater.

Misschien handig als je zowel een malawi, tanganyika en een zachtwater aquarium hebt.
 
Het restwater is ongeveer 1,5 tot 2 x zo hard als je ingangswater.

Misschien handig als je zowel een malawi, tanganyika en een zachtwater aquarium hebt.

oei zit hier al met kh 15 en gh +21, dat gaat dan nog erger zijn?

in de wcpot is ook niet goed dan want als dat restwater vol kalk zit, is dit ook weer niet goed voor de leidingen. schoonvader zijn wc was laatst verstopt door kalkaanslag.
 
Het kraanwater in Belgie is een klein drama voor aquariumliefhebbers gezien de waarde's en voornamelijk de hardheid.
 
Er zijn natuurlijk osmoseapparaten welke claimen 1:1 te werken en veel water in korte tijd kunnen verwerken, maar dan moet je net even dieper in de portemonnee tasten.
 
Misschien handig als je zowel een malawi, tanganyika en een zachtwater aquarium hebt.
Of een vijver, kun je je KH en GH weer omhoog halen:pk
De meeste stoffen zijn aan het restwater onttrokken dus echt gezond is het denk ik niet als je dit alleen zou gebruiken.
Zitten geen gifite stoffen in het water, dus waarom niet? Water bevat alleen wat extra opgelosfe stoffen:juggle:;)k
 
Hier gaat het restwater direct het riool in.
Naar mijn idee is het echt afvalwater.
De kamerplanten krijgen hier ook osmosewater en doen het er prachtig op. Kalk is niet goed voor kamerplanten
 
Die er nu op zit is 25/75.

Doe je een 50 /50 dan verandert de samenstelling. Dus. D.

1200px-ReverseOsmosis_with_PressureExchanger.svg.png
 

Terug
Bovenaan