Wat is er nieuw

Otocinclus affinis?

• Onderwerp starter Onderwerp starter AlexLeffers
  • Startdatum Startdatum
A

AlexLeffers

Guest
Hey, ik zou graag een otocinclus affinis willen hebben. Ik heb een aquarium van 56 liter (60cm 30cm 60cm) er zitten 2 neon gouramis in en 2 honing gouramis, 2 mannetjes en 2 vrouwtjes. Mijn aquarium is al aan de loop voor een paar maanden en er zit genoeg alg in. Maar ik heb gelezen op verschillende sites dat ze helemaal niet zo veel alg eten. Wat kan ik ze het beste voeren? Ik geef mijn vissen normaal flokkenvoer, granulaat,en soms diepvries voer. En met hoeveel kan ik ze het best houden?

otocinclus affinis
Ze worden inderdaad bestempeld als een algeneter, maar dat is een beetje een misleidende naam.
Bv. als je last hebt van algen, zal deze vis de algen niet allemaal gaan opeten. Hij gaat wel aan de algen grazen, de zogenaamde micro-organismen opeten.
Ze zijn omnivoor (alleseter), en eten dus mee met het reguliere visvoer dat je noemt.

en eten dus mee met het reguliere visvoer dat je noemt.
Dat is een absolute misvatting, otosinclusjes zijn verrekte moeilijk om aan het eten te krijgen, juist omdat het allemaal wildvang is zijn ze het niet gewend en vandaar ook altijd het advies om ze pas toe te voegen als je bak voldoende gerijpt is (lees: bealgd is)

Soms willen ze mee-eten met de repashy soilent green, dat werkt vaak nog het best

gooi er eens in de week een stuk komkommer( ik prik er een lepeltje doorheen zodat het zinkt) die van mij eten dat ook. Mochten ze dan toch te weinig groenvoer hebben kunnen ze daar van snoepen. Na 1,5 dag haal ik het restant eruit.

gooi er eens in de week een stuk komkommer( ik prik er een lepeltje doorheen zodat het zinkt) die van mij eten dat ook. Mochten ze dan toch te weinig groenvoer hebben kunnen ze daar van snoepen. Na 1,5 dag haal ik het restant eruit.
Komkommer is wel het slechtste advies wat je kan geven, het bestaat voor 98% uit water dus voedt totaal niet maar vult alleen maar (daarom dat mensen op dieet zo graag komkommer eten, je valt er van af en je hebt geen hongergevoel meer)

Ok excuses. Vandaar datadiefstal van mij geen overgewicht hebben dan😀. Ik ben benieuwd naar jou advies.

Komkommer is een veel gebruikt voer voor groente eters en helemaal niets mis mee.

De vergelijking met mensen gaat helaas niet op. Een vis eet een stuk komkommer soms 2x zo groot als hij zelf is. Heb je wel eens een mens (die blijbaar op dieet is) wel eens een komkommer van 4 meter hoog zien eten?

Ok excuses. Vandaar datadiefstal van mij geen overgewicht hebben dan😀. Ik ben benieuwd naar jou advies.
Mijn advies had ik al gegeven: repashy soilent green

Komkommer is een veel gebruikt voer voor groente eters en helemaal niets mis mee.

De vergelijking met mensen gaat helaas niet op. Een vis eet een stuk komkommer soms 2x zo groot als hij zelf is. Heb je wel eens een mens (die blijbaar op dieet is) wel eens een komkommer van 4 meter hoog zien eten?

Nooit gekweekt zeker met groeneters? want dan had je deze reactie niet gegeven, komkommer voedt totaal niet en vult alleen maar

Otocinclus affinis is NIET in de handel. Wel veel soorten Otocinclus die onder een verkeerde naam worden verkocht.

2 soorten Goeramie's van deze toch wel territoriale soorten is geen goed idee in zo'n klein bakje. Deze soorten zijn evenals de Otocinclus sub-tropisch 20/22 graden is warm zat. Enkele maanden iets koeler kan ook prima.

Nooit gekweekt zeker met groeneters? want dan had je deze reactie niet gegeven, komkommer voedt totaal niet en vult alleen maar
In dit topic hebben we het over het voeren van volwassen Oto's, niet over het groot brengen van jonkies. Jouw idee van komkommer klopt helaas gewoon niet. Voor de mens wel maar de spijsvertering van een een vis is veel beter in de voedingstoffen die er wel in zitten te gebruiken en het water te negeren. Dat er slechts 2% aan voedingsstoffen in zit maakt dan ook niet uit, de vis eet er gewoon meer van.

Voor het grootbrengen van herbivoor jonkies gebruik ik meestal algenwafers maar komkommer werkt ook. Wel eens gedaan toen ik een week weg moest en dat is prima gegaan.
Komkommer gebruik ik meestal bij het opgroeien niet omdat het wat slechter is voor de waterkwaliteit als je dat langer laat liggen en een algen wafertje is gewoon makkelijker. Bij volwassen vis gaat die komkommer zo op en is dat dus niet erg meer.

Ik begrijp niet zo goed waarom je zo aanvallend doet. Wij delen blijkbaar niet dezelfde mening maar op deze manier snauwen siert niet.

In dit topic hebben we het over het voeren van volwassen Oto's, niet over het groot brengen van jonkies. Jouw idee van komkommer klopt helaas gewoon niet. Voor de mens wel maar de spijsvertering van een een vis is veel beter in de voedingstoffen die er wel in zitten te gebruiken en het water te negeren. Dat er slechts 2% aan voedingsstoffen in zit maar dan ook niet uit, de vis eet er gewoon meer van.

Voor het grootbrengen van herbivoor jonkies gebruik ik meestal algenwafers maar komkommer werkt ook. Wel eens gedaan toen ik een week weg moest en dat is prima gegaan.
Komkommer gebruik ik meestal bij het opgroeien niet omdat het wat slechter is voor de waterkwaliteit als je dat langer laat liggen en een algen wafertje is gewoon makkelijker. Bij volwassen vis gaat die komkommer zo op en is dat dus niet erg meer.

Ik begrijp niet zo goed waarom je zo aanvallend doet. Wij delen blijkbaar niet dezelfde mening maar op deze manier snauwen siert niet.
Ik was mij niet bewust dat ik aan het snauwen was, communiceren via internep blijft lastig te interpreteren.

Mijn ervaring over komkommers staat niet opzich maar word gedeeld door heel veel L-nummerhouders (de bekendere houders dan) en dat vissen zelfs vermageren als je te vaak komkommer voert, dus ja...

Hey, ik zou graag een otocinclus affinis willen hebben
Eén Otocinclus is géén otocinclus. Altijd houden in een groepje van minimaal 6 stuks.

Ik heb een aquarium van 56 liter (60cm 30cm 60cm)
Wat is het nou? 60 x 30 x 60, een zeer ongebruikelijke maat, of 56 liter.

Houd er rekening mee dat de bodem, planten en decoratie tamelijk wat liters snoepen. Ook staat het water niet tot aan de rand van de bak.
Dus ik ben benieuwd of het 56 liter bruto of netto (na aftrek bodem etc) is. Ik denk dat jouw bak 60 x 30 x 30 is, dat is dan 54 liter bruto. Met 5 cm bodem houd je dan nog maar 45 liter over. Water een stukje onder de rand, globaal 40 liter over. En als je een intern filter hebt draaien nog fors minder. Hebben we het nog niet of decoratie/planten gehad.

Ik was mij niet bewust dat ik aan het snauwen was, communiceren via internep blijft lastig te interpreteren.

Mijn ervaring over komkommers staat niet opzich maar word gedeeld door heel veel L-nummerhouders (de bekendere houders dan) en dat vissen zelfs vermageren als je te vaak komkommer voert, dus ja...
Dat is gewoon kul.

Krijgen elke dag komkommer. en ook sp[itskool gekookt. en gourgette en broccoli.

maar meest komkommer.

Eén Otocinclus is géén otocinclus. Altijd houden in een groepje van minimaal 6 stuks.

Wat is het nou? 60 x 30 x 60, een zeer ongebruikelijke maat, of 56 liter.

Houd er rekening mee dat de bodem, planten en decoratie tamelijk wat liters snoepen. Ook staat het water niet tot aan de rand van de bak.
Dus ik ben benieuwd of het 56 liter bruto of netto (na aftrek bodem etc) is. Ik denk dat jouw bak 60 x 30 x 30 is, dat is dan 54 liter bruto. Met 5 cm bodem houd je dan nog maar 45 liter over. Water een stukje onder de rand, globaal 40 liter over. En als je een intern filter hebt draaien nog fors minder. Hebben we het nog niet of decoratie/planten gehad.

Maar ze zijn er wel ,hoor.

Bij jou moet je steeds het hele verhaal weer vertellen. En je blijft er maar op hameren, dat ze mager worden.

Kijk je de foto.
60 x 30 x 60.

Is trouwens niet meer te koop. ging om de maten.

Kijk je de foto.
60 x 30 x 60.

Lijkt me verstandig gewoon het antwoord van TS af te wachten 😉
Blijft staan dat dit in Nederland een zeer ongebruikelijke maat is :sorry:

Toch niet. denk meer voor zeewater. wachten wel af.

Laatst bewerkt door een moderator:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan