Wat is er nieuw

Otocinclus eet niet!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter KidNatsu
  • Startdatum Startdatum
K

KidNatsu

Guest
Ik heb 3 weken geleden 2 oto's gekocht, en 1 week geleden nog 3. Een week geleden ging er een dood en vandaag weer! Nu zat ik te denken waarom. Maar ze eten helemaal niet. Ik heb tabletten voor ze maar ik heb het ze nog nooit zien eten. Nu geef ik sinds 3 dagen ook levend voer maar dat eten ze ook niet! Alg heb ik vrijwel niet in mijn aquarium. Wat moet ik doen? Als het zo door gaat zullen ze alle drie dood gaan.
 
Otocinclus affinis is een alleseter. Het belangrijkste onderdeel van zijn menu bestaat echter uit algen en ander plantaardig voer

komkommer proberen, en ander groenvoer.

Zo, n bak moet je ook eerst laten rijpen, veel alg in de bak.
En stroming in de bak.
 
Ik heb geen affinis, maar een vittatus. Stroming is er genoeg, en alg lijkt er niet meer van te komen. Komkommer kan ik proberen.
 
Otocinclus zijn geen gemakkelijke visjes. Ik heb zo ook gehad en bij mij zag ik ze ook nooit droogvoer eten. Er wordt wel eens gezegd dat de vis het moet hebben van micro-organismen welke zich in het aquarium bevinden. Komkommer zou ik zeker eens proberen, courgette is ook een optie.
 
Jep, groenvoer kan je doen als bijvoer. Een Otocinclus, of andere zogenaamde "algeneters", horen eigenlijk niet in een nieuwe bak. Met komkommer, courgette of iets dergelijks kan je ze wel aansterken, maar uitval zal er bijna altijd zijn.
 
Ik heb er nu 2 stukjes doorgesneden komkommer op een vork in gedaan. 2 uur geleden eigenlijk al, maar ze eten het nog niet. Ik heb er wel een een tijdje op zien zitten, maar hij at het ook niet.
 
Deze visjes zijn 99% wildvang. Weinig komkommers en aubergine waar ze vandaan komen, dus ze moeten wennen aan het eten. Kruimel "gewoon" voer / tabletten erg fijn zodat het op de bladeren komt te liggen dat zullen ze vrijwel zeker van de bladeren af-eten. Je kunt ook af en toe artemia-eutjes voeren. Dat doet hetzelfde (op de bladeren).
 
Ook de tabletten moeten ze aan wennen. In eerste instantie leken ze er niet in ge�nteresseerd, of leken de tabletten (Novo Tab) niet te kunnen vinden. Maar nu worden ze er net zo wild van als de andere vissen als ik zo'n tablet in het water gooi.
 
AadMec zei:
Deze visjes zijn 99% wildvang. Weinig komkommers en aubergine waar ze vandaan komen, dus ze moeten wennen aan het eten. Kruimel "gewoon" voer / tabletten erg fijn zodat het op de bladeren komt te liggen dat zullen ze vrijwel zeker van de bladeren af-eten. Je kunt ook af en toe artemia-eutjes voeren. Dat doet hetzelfde (op de bladeren).

Ik voer mijn vissen nu elke dag diepvries artemia, dat gaat zo'n beetje door het hele aquarium heen. Eutjes? Dat kruimelen van tabletten ga ik proberen.
 
Denk dat ie eitjes bedoeld 😉
 
Hahaha die dikke vingers en een Iphone.
Je kunt gedecapsuleerde (is dit Nederlands) artemia-eitjes kopen.
Zijn heel fijn (bijna poeder). Oto's zijn er meestal gek op.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan