Otocinclus geboren?


NoahC

Well-known member
Lid geworden
2 maart 2023
Berichten
137
Leeftijd
23
Locatie
Zuid-Limburg
Goedemiddag allemaal,

Na mijn wekelijkse waterwissel constateerde ik net een klein sliertje dat zich vastgezogen had aan de ruit. Mijn visbestand bestaat uit Corydora, Otocinclus, Kardinaal en Rasbora.

Nu denk ik dus dat de eitjes van de Otocinclus uitgekomen zijn (welke ik overigens niet gezien heb), en dat dit dus een baby Otocinclus is. Iemand die hier verstand van heeft en dit kleine visje kan identificeren? Ik kan op internet weinig over de kweek vinden.
 

Bijlagen

  • IMG_1414.JPG
    IMG_1414.JPG
    82.7 KB · Weergaven: 66
Welke soort Rasbora heb je zwemmen? Otocinclus jongen zien er anders uit. De eitjes van de Otocinclus worden net als bij Corydorassen vaak in clusters afgezet. Otocinclus zet ze vaak af aan de onderkant van een blad. Rasbora en kardinaal tetra zijn de eitjes bijna niet van te zien.
 
Hier een documentaire over de eitjes en larfjes van de Otocinclus.
Deze zijn vrijwel bijna hetzelfde als de Hypoptopoma jongen die ik heb gehad van de kweek. Gezien de larfje/jonge visje echt een speldvorm heeft, vermoed ik de Rasbora of kardinaal, maar denk dat de Rasbora eerder de ouders zijn.

 
Zou het geen jonge corydoras kunnen zijn? Die eitjes zie je soms ook makkelijk over het hoofd, vooral als ze ergens tegen de achterwand zitten.
 
Zoals je kunt zien, hier een voorbeeld van de Paracheirodon innesi, ontwikkeling van de larven. Ik zou eerder aan de kardinaal of Rasbora denken.
91C3A5F4-C513-4927-AC20-4F252E169473.png
 
Hier een documentaire over de eitjes en larfjes van de Otocinclus.
Deze zijn vrijwel bijna hetzelfde als de Hypoptopoma jongen die ik heb gehad van de kweek. Gezien de larfje/jonge visje echt een speldvorm heeft, vermoed ik de Rasbora of kardinaal, maar denk dat de Rasbora eerder de ouders zijn.


Denk inderdaad dat het jongen van de Rasbora Galaxy (Danio margaritatus) zijn. Die bouw komt meer overeen. Dacht meteen aan de oto’s omdat hij zich echt aan de ruit leek vast te zetten, en dat doen alleen mijn oto’s. Erg bedankt voor de kundige reacties! Heel leerzaam!
 

Terug
Bovenaan