Otocinclus of toch niet?


P

Pluttersput

Guest
BFDFC8EE-35AD-404C-9508-96914398C801.jpeg



118EA1B7-B2A3-4929-B32F-7F3B5AF54222.jpeg



Iemand deed zijn bakje met 3 platys en een algeneter weg. Mijn moeder heeft ze overgenomen. Ik denk zelf dat het een otocinclus is, maar ik weet het niet zeker. Ik wil natuurlijk dat als het dat is dat hij vriendjes krijgt, maar dan moet ik wel zeker weten wat het is natuurlijk...
 
En kan ik die soorten onderling mengen? Maakt dat uit welke ik erbij zet? Ik las het fijnst in een groep van minimaal 10. Mijn bak is 1.5 meter groot, dus dat zou moeten kunnen denk ik..
of kan ik beter eerst helemaal gaan uitzoeken welke soort het is?
 
Het kan altijd, maar weet niet hoe dat bij otocinclus zit of ze eenkennig zijn of ook met andere ondersoorten optrekken.
Wat heb je verder allemaal in je bak rond zwemmen? dat bepaald voornamelijk of het er goed bijpast.
 
Er zitten 30 neontetras in, 21 japonica garnalen, 18 corydora habrosus, en 13 corydora pygmeaus.
En dus eventueel dan deze en 3 platys.
 
Volgens mij is dit Otocinclus macrospilus, de meest verkochte soort, maar de verschillende soorten lijken vrij veel op elkaar.

Het vinden van soortgenoten zal nog niet mee gaan vallen, want ze worden meestal onder een verkeerde soortnaam verkocht (meestal O. affinis, O. arnoldi of O. vittatus).
Ik zou je aanraden een duidelijke foto van jouw vis mee te nemen en de tekening van die vis te vergelijken met wat je in winkels vindt. Ter vergelijking zou je ook nog wat foto's van andere soorten kunnen meenemen.
 
Op de foto is de vis niet volledig op kleur maar voorlopig denk ik aan O. Vittatus.
 

Terug
Bovenaan