Otocinclus voeding


T

Tommyk

Guest
Hey daar, ik wil 5 Otto’s kopen. Ik vroeg mij af hoe ik dit het best kan doen qua voeding? Kan ik het best een voedings ‘tablet’ kopen en deze 1/2 keer per week voeren en de rest algen. Of kan ik het beter met (bijvoorbeeld) komkommers doen?
 
Hoelang draait de bak want men adviseert veelal om ze niet de eerste 6 maanden te kopen.
 
Ik voer de vissen (ook corydoras) minimaal 1x per dag. De Otocinclus eten daarvan mee. Regelmatig voer ik ook groenten zoals courgette.

Otocinclus eten voornamelijk biofilm en kunnen het beste in een goed gerijpte bak toegevoegd worden.
 
Zijn soms lastig aan gewoon voer te krijgen, en zijn dan genoodzaakt aan biofilm/algen.

als je nog geen goede biofilm/algen in de bak hebt, is het maken van een algsteen wellicht een optie voor je.
(eigenlijk een vlakke steen in een doorzichtige bak, iets onder water en dan lekker in de zon laten branden.. moet die wel gaan schijnen natuurlijk :juggle:)
 
Hey daar, ik wil 5 Otto’s kopen. Ik vroeg mij af hoe ik dit het best kan doen qua voeding? Kan ik het best een voedings ‘tablet’ kopen en deze 1/2 keer per week voeren en de rest algen. Of kan ik het beter met (bijvoorbeeld) komkommers doen?
Als je bak nog niet zo lang is gerijpt neem dan wat otto's over van iemand anders. Deze zijn vaak al gewend aan voer uit een potje. Heb ik ook gedaan en werkt perfect aten vanaf de eerste dag al mee. Later mee verhuist naar een nieuw aquarium en nog geen enkel probleem mee gehad. Tip van de stenen is een goed idee
 

Terug
Bovenaan