Wat is er nieuw

Oud aquarium zoekt nieuw licht

  • Onderwerp starter Onderwerp starter CisFish
  • Startdatum Startdatum
C

CisFish

Guest
Hoi allemaal.

Ik heb sinds januari de Juwel rio 180 overgenomen van iemand.
Echter is het zo dat dit aquarium nog goed in staat is, en het draait super. waardes zijn perfect en de eerste vissen zitten er in.
Ondertussen is de verlichting op aan het gaan en het leek mij een goed idee om er nieuw leven in te blazen.
Het probleem waar ik aldoor tegen aan loop is het feit dat als ik onderhoud moet plegen, ik geen licht heb.
De lichtkap trek je er in zijn geheel (inclusief verlichting) af,. helaas.

Ik ben op zoek naar een nieuw lichtkap, maar dat is nog heel moeilijk tot niet te vinden.
Ik ben daarom gister op pad gegaan voor een nieuwe verlichting. Gekozen voor de led.
De superfish slim led 93. Die zijn tegenwoordig in enzo, Ja leuk.
Maar achteraf niet helemaal ideaal. Begrijp me niet verkeerd, ik heb nu geen problemen met het schoonmaken van de bak etc.
Maar waar ik nu tegen aanloop is dat waar wij zitten voor de tv etc, ik graag naar me vissies kijk maar vanaf daar kijk je nu dus ook letterlijk de lampen in.

Dat is niet goed voor je ogen en uiterst irritant.

Ik zit inmiddels met mijn handen in mijn haar, want alle zaken die ik bel kunnen me niet helpen en krijg ik te horen dat ik zelf moet bouwen.

Mijn vraag is hier dus als eerste ; bestaat er echt helemaal geen lichtkap met dezelfde afmetingen als de juwel rio 180 (101 x 40) waarvan de deksel omhoog kan?
De volgende vraag: ik ben niet goed in bouwen hoe pak ik dit dan aan? OF iemand zin om dit voor mij te doen hihihi

Ik hooop dat iemand mij uit de brand kan helpen.. Ja tuurlijk; even er aan toevoegen, ik weet dat er ledverlichting is voor deze lichtkap maar dan blijf ik ermee zitten dat het lichtkap er in zijn geheel af moet en ik dus geen licht heb met poetsen!

Hoor het graag!

Cis
 
Je hebt niets aan mijn reactie, sorry, maar ik was even nieuwsgierig.

Wij hebben ook een rio180. Bij ons bestaat de kap uit 2 losse platen in de lengterichting, en de unit met licht daartussen. Wij kunnen de 2 losse platen weghalen/opklappen en de lichtunit wat naar achteren schuiven voor onderhoud.

Was dat systeem vroeger/eerder dan zo anders?
 
Je hebt niets aan mijn reactie, sorry, maar ik was even nieuwsgierig.

Wij hebben ook een rio180. Bij ons bestaat de kap uit 2 losse platen in de lengterichting, en de unit met licht daartussen. Wij kunnen de 2 losse platen weghalen/opklappen en de lichtunit wat naar achteren schuiven voor onderhoud.

Was dat systeem vroeger/eerder dan zo anders?
Dat verbaasde mij ook lijkt me dan niet de standaard lichtkap van de juwel rio 180
Schermafdruk op 2020-04-03 11-17-07.png
en zover ik weet is dit nooit ander geweest.
Tegen Ts zou ik zeggen :foto:
 
Wat ik al zei, ik heb het overgenomen van iemand en deze zo gekregen. Wat ik in de winkels hoor is het een verouderd model en dus kan je er niets mee behalve zelf bob de bouwer gaan spelen. Maar dat is niet voor mij weggelegd...
 
Wat ik al zei, ik heb het overgenomen van iemand en deze zo gekregen. Wat ik in de winkels hoor is het een verouderd model en dus kan je er niets mee behalve zelf bob de bouwer gaan spelen. Maar dat is niet voor mij weggelegd...
Dan is ie wel heel oud heb even gekeken maar de rio is als huidige uitvoering dus met T8/T5 lichbalk en twee kleppen al zon 23 jaar het zelfde model.
Als de bak ouder rijst de vraag is het nog verstandig deze te gebruiken. :juggle:
 
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: vind de bucephalandras en de anubiassen wel de leukere planten
      Terug
      Bovenaan