Wat is er nieuw

Oude bak ontsmetten

Aqua Betta

Well-known member
Lid geworden
16 maart 2016
Berichten
624
Locatie
Gelderland
Ik wil binnenkort mijn Rio 125 weer gaan opstarten.
Omdat ik daarin last had van baardalg vraag ik me af hoe ik de bak vooraf zo goed mogelijk kan ontsmetten.
De bak staat 3 maanden leeg en droog.
Iemand tips?
 
Ik dacht dat er uit de lijn van esha2000 en exit ook nog antialg is
 
Waterstofperoxide 3% halen en bak inspuiten met plantenspuit. Daarna goed uitspoelen.
 
Ik zou m in dit geval gewoon desinfecteren.
Heb dat zelf ooit ns met Halamid-D gedaan. Daar krijg je m wel steriel mee en wordt bv ook gebruikt in de koi/vijverwereld.
 
Waterstofperoxide 3% halen en bak inspuiten met plantenspuit. Daarna goed uitspoelen.
Mee eens en je kan dan ook best een hoger promillage gebruiken want dat verkopen ze ook wel.
 
Waterstofperoxide 3% halen en bak inspuiten met plantenspuit. Daarna goed uitspoelen.
Heb ik al in huis. Breekt direct af in water als ik het goed heb, dus lijkt me dan wel veilig. Maar is het niet schadelijk voor de kitnaden als je het er direct op spuit?
 

Of gewoon de bak schoonmaken en gaan. Die alg krijg je helaas toch wel, als de omstandigheden er goed voor zijn. Ook met een steriele bak.
 

Of gewoon de bak schoonmaken en gaan. Die alg krijg je helaas toch wel, als de omstandigheden er goed voor zijn. Ook met een steriele bak.
Alle algen zijn welkom behalve baardalg. Is de meest vervelende alg die ik ken.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan