Over kool filteren

S

sjordi540

Guest
Goededag,

Mijn vraag is wat houdt over kool filteren nou precies in en wanneer doe je dat en waarom,

iemand een duidelijk uitleg hier over?

Vriendelijk groet :D
 
Voornamelijk na een medicijnenkuur om de medicijnresten eruit te filteren.
Ook kan het verkleuring uit het water filteren, maakt het water dus 'helder' in de zin van kleurloos dus.
Hoe je het doet? Gewoon kool-granulaat/spons in je filterpomp plaatsen of een apart pompje bijplaatsen met deze kool erin.

Dit voor zolang nodig dus aangezien het maar voor een beperkte termijn het vermogen heeft om bepaalde stoffen op te nemen (zoals medicijnresten).
 
Helemaal top

Hartelijk dank, zijn we weer een stukje wijzer
 
Sommige gebruiken het ook 24 uur wanneer ze hun water ververst hebben, in principe in Nederland of Belgi� niet echt nodig, maar hier en daar mss. wel.

Als je het gebruikt, gebruik dan ook wat meer dan zo ��n luizig sponsje. Dat ene sponsje heeft bijna geen effect.
 
Oke, maar stel ik ga dat doen over kool filteren na medicatie bijv kan je dus ook zon bakje kopen of zakje met actieve kool der in en die gewoon in je filter leggen boven op de andere filters heb zelf een juwel filter bioflow 3.0 m of moet dat bakje/zakje met kool tussen de filter sponzen geplaatst worden ?
 
sjordi540 zei:
Oke, maar stel ik ga dat doen over kool filteren na medicatie bijv kan je dus ook zon bakje kopen of zakje met actieve kool der in en die gewoon in je filter leggen boven op de andere filters heb zelf een juwel filter bioflow 3.0 m of moet dat bakje/zakje met kool tussen de filter sponzen geplaatst worden ?

Gewoon in het aquarium ergens leggen zou ik niet doen. De pori�n zijn enorm klein, het zou snel dichtslibben en zijn werking verliezen.

Dus in een filter leggen en afdekken met je wit sponsje.

Een tijdelijke noodfilter zou je ook kunnen gebruiken.
 
Okee helemaal top dankjewel :D
 
Ter aanvulling op hetgeen hier boven: voor de Juwel filters zijn koolsponzen te koop (die zwarte).

Groeten Leopard
 
Ter aanvulling, die wordt bij het filter mee gelevert.
Anders fijnmazig zakje, losse kool in doen.
 
Terug
Bovenaan