Wat is er nieuw

over kool filteren

michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Ik ben bezig met een medicatiekuur en moet over kool gaan filteren.

Ik heb een jbl 1501 en een aquael uv 1000. De aquael heb ik er standaard niet in hangen.

Nu zat ik te denken om de aquael uv met kool erbij te laten filteren met het uv licht aan, wat ik lees heeft dit ook invloed op medicatie. Dan hoef ik niet aan me jbl filter te zitten.

Ik heb geen idee hoe en wat met kool en wil liever niet afhankelijk zijn van advies petsplace. Kan ik van die juwel koolsponsjes in de aquael stoppen en die dan in het aquarium hangen of kan ik beter los kool kopen en hoe doe ik dit dan in de filter?

Michelle

Over kool, en uv UIT. hoor.
Altijd na medicatie.

Hoi Bertus,

Dus doos kool halen originele inhoud uit de aquael en de kool er los in gooien?

Ik dacht dat uv juist de medicatie hielp af te breken. wanneer kan ik dan de uv aan zetten?

Michelle

Welke Aquael heb jij dan? met 2 sponzen?

Moet je eerst de kool erin doen, dan een spons daarop.
Anders zuigt hij de kool naar binnen.

Zodra er gebruik word gemaakt van medicamenten (antibiotica behandeling) dient de UV-C lamp te worden uitgeschakeld.
Het UV licht heeft namelijk invloed op de in het water toegepaste medicament, en kan er voor zorgen dat de medicamenten onwerkzaam worden.
Meestal staat dit ook in de bijsluiter van de medicament.

Aquael 1000 2 lange smalle zwarte sponzen en een Klein mandje met dingetjes erin. Dus los kool onderin gooien sponsen erop en dan dat mandje eruit laten.

Het is toch de bedoeling dat de medicatie onwerkzaam gaat worden. Het moet me aquarium uit vandaar ik moet filteren over kool en dacht dan doet de uv de rest.

Ben met bactyfec bezig na een week moet ik het eruit gaan filteren.

Michelle

ik doe kool altijd in een panty, gaat het makkelijk erin maar ook eruit

Ja, dat is ook een idee, ik heb de 500 , maar met 1 stekker. oud model.
De nieuwe ken ik nog niet, ook maar eens kopen.

Heb de oudste uv 500 in de afvalbak gegooit, snoer afgebroken.

Ok, bedankt voor de tips. Ik ga volgende week de medicatie eruit filteren met de aquael. 50 procent water wisselen, doos kool halen in een pantysokje met een spons erop, uv licht aan en dan een weekje laten draaien zal wel genoeg zijn neem ik aan.

Ik zal ook de plantjes dan even goed afspoelen onder de kraan zodat de medicatie daar ook af is. Heb ook bruine alg dus dan zijn die ook weer schoon.

Michelle

Michelle,

Tijdens de medicatie: geen UVc en geen kool.

Nadien mag je het w�l samen gebruiken. De UVc lamp gaat meehelpen de restmedicatie onschadelijk te maken.

Ze is KLAAR met de medicatie, daarom gaat ze kool gebruiken.
Over kool, en UV UIT. hoor. !!!!!
Altijd na medicatie.!!!!

Ze is zelf bijdehand genoeg, hoor. :thumbs:

Lezen.

michelle1 zei:
Ok, bedankt voor de tips. Ik ga volgende week de medicatie eruit filteren met de aquael. 50 procent water wisselen, doos kool halen in een pantysokje met een spons erop, uv licht aan en dan een weekje laten draaien zal wel genoeg zijn neem ik aan.

Ik zal ook de plantjes dan even goed afspoelen onder de kraan zodat de medicatie daar ook af is. Heb ook bruine alg dus dan zijn die ook weer schoon.

Michelle

Ik zou niet ook nog eens de planten uit je bak halen,is ten eerste helemaal niet nodig en ten tweede is de kans groot dat je de bak helemaal uit balans maakt met nog meer ellende tot gevolg.

Goed gezien,John.

Bertus zei:
Ze is KLAAR met de medicatie, daarom gaat ze kool gebruiken.
Over kool, en UV UIT. hoor. !!!!!
Altijd na medicatie.!!!!

Ze is zelf bijdehand genoeg, hoor. :thumbs:

Lezen.

Kan je dan vertellen waarom je geen UVc en een koolfilter samen mag gebruiken NA de medicatiekuur?

Ik ben eens benieuwd.

Waarom zoek jij spijkers op laag water.?

NA de medicatie, dus als die ERUIT is. mag UV weer aan.
Je kunt natuurlijk moeilijk blijven doen, he.

Bertus zei:
Waarom zoek jij spijkers op laag water.?

NA de medicatie, dus als die ERUIT is. mag UV weer aan.
Je kunt natuurlijk moeilijk blijven doen, he.

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Waarom mag dat niet samen NA de medicatiekuur?

Het is niet voldoende dat je zegt "het is zo, omdat ik het zeg", we willen ook leren waarom dat zo is.

Dus wil ik wel eens je argumenten zien. Daar kunnen we allemaal van leren.

Het kan best samen. dat weet jij zelf ook wel.

Dat ik het anders neer heb gezet, was stom.

Maar ja, er zijn wel meer stommelingen, dus ik neem het mijzelf niets kwalijk.

Nu even plat, om 8 uur ben ik er weer.

Ben trots op je Bertus,zo kan het ook! :thumbs:

Laten we wel een beetje op het taalgebruik letten beste mensen 😉

Nou, doe we toch? 😀
Hee, nog geen 8 uur. :stom: nog een uurtje dan. :koffie:

Bertus zei:
Nou, doe we toch? 😀
Hee, nog geen 8 uur. :stom: nog een uurtje dan. :koffie:

Wij wel Bertus. Seabait is ondertussen wel zijn mond gaan spoelen.

Ik ook, heb ik speciaal spul voor.
Hetzelfde wat John gebruikt.

Christa gebruikt dat ook.

Hee, waar is Christa?
OOk al een tijd niet gezien.
Zeker ook mondspoelen?

Hihi, geen probleem met het gekissebis. Meer reacties meer informatie voor mij, dus ben blij met de reacties en ze zijn nog wel netjes hoor, volgens mij.

Inderdaad ben ik klaar met de medicatie en moet volgende week filteren over kool en zat te denken aan een praktische oplossing hiervoor. Tenzij me waardes oplopen dan moet ik eerder aan de slag.

Ben me aan het voorbereiden om het juiste te doen want als ik bij pets place binnen kom wil ik gericht me spullen halen anders kom ik met allerlei dingen terug met een mooi verhaal waar achteraf niets van klopt. Heb hier ook me Juwel 65 liter gekocht met me 4 mini sluiertjes met een flesje aquasafe. Een ezel stoot maar 1 keer zijn kop, hoop ik.

Ik heb me plantjes in glazen potjes staan die ik zo eruit kan tillen dus geen gewoel in de bodem. Ze zitten onder de bruine algen, kan niet zien of ze verslijmen ofzo. Ik las dat door de Bactyfec de boel kan afsterven dan heb ik ze maar liever op tijd eruit en nieuwe erin, anders zit ik weer met die ellende. Hoewel ik zie dat de bruine alg al minder word wellicht door de bactyfec.

Als alles schoon is, heb ik nog ESHA optima wat ik erin zal doen voor het aansterken van de visjes.

Is het verder nog raadzaam om iets van goede bacterien voor me filter aan te schaffen of zou dit niet nodig zijn.

Michelle

Je kunt de kool halen, en in een fijn netje doen.
Ik heb ook die kool, in fijne netjes, stroomt beter door.

Je kunt er ook nog Nitrivec in doen, 1 dopje, en de rest in voorraad houden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan