Yilleke
Well-known member
Afgelopen week heb ik heel veel vissen weggedaan. Met een bak met molly's, guppen en platy's kom je al snel om in de baby's. De lfs waar ik ze kwijt kan wil alleen grotere vissen van een half jaar waardoor de vissen mijn bak uit begonnen te puilen, deze begon dus overbelast te raken. De manier om snel van alle baby's af te komen is marktplaats dus ik heb een advertentie gezet dat ik gratis vissen had. Het was een komen en gaan van mensen die wel vissen wilden en uiteindelijk was ik 150 vissen in de leeftijd van 2 tot 6 maanden kwijt. De oude vissen en de kleintjes heb ik laten zitten. Vanochtend zag ik dat er alweer baby's geboren waren. Hoe doen jullie dat nu? Hebben jullie een adresje om baby's kwijt te raken? Verkopen jullie ze of geven jullie ze weg? Weggeven heeft als nadeel dat iedereen wel interesse heeft en dat er dan gelijk ook gevraagd wordt of ik er gratis voer bij heb of gratis plantjes. Dat is wel mijn grote ergernis geweest, voor veel mensen was het blijkbaar niet genoeg dat alleen de vissen gratis waren, ik had zelfs de neiging om sarcastisch te vragen of er ook nog een gratis aquarium bij moest maar was bang dat ze het serieus op zouden pakken.