Wat is er nieuw

Overbevolking

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Afgelopen week heb ik heel veel vissen weggedaan. Met een bak met molly's, guppen en platy's kom je al snel om in de baby's. De lfs waar ik ze kwijt kan wil alleen grotere vissen van een half jaar waardoor de vissen mijn bak uit begonnen te puilen, deze begon dus overbelast te raken. De manier om snel van alle baby's af te komen is marktplaats dus ik heb een advertentie gezet dat ik gratis vissen had. Het was een komen en gaan van mensen die wel vissen wilden en uiteindelijk was ik 150 vissen in de leeftijd van 2 tot 6 maanden kwijt. De oude vissen en de kleintjes heb ik laten zitten. Vanochtend zag ik dat er alweer baby's geboren waren. Hoe doen jullie dat nu? Hebben jullie een adresje om baby's kwijt te raken? Verkopen jullie ze of geven jullie ze weg? Weggeven heeft als nadeel dat iedereen wel interesse heeft en dat er dan gelijk ook gevraagd wordt of ik er gratis voer bij heb of gratis plantjes. Dat is wel mijn grote ergernis geweest, voor veel mensen was het blijkbaar niet genoeg dat alleen de vissen gratis waren, ik had zelfs de neiging om sarcastisch te vragen of er ook nog een gratis aquarium bij moest maar was bang dat ze het serieus op zouden pakken.

Yilleke zei:
Hoe doen jullie dat nu?

Ik neem ze niet,heel simpel! 😉
Laatst nog naar guppen staan kijken,waren echt prachtige varianten.
Zat bijna te twijfelen om enkel mannetjes te nemen want zit ook niet te wachten op al die nakweek,dat is gewoon een punt met guppen.
Enkel mannen wil ik ze ook niet aandoen want is gewoon sneu voor ze dus daarom schaf ik ze gewoon helemaal niet aan.

Je zou anders een soort vis kunnen aanschaffen die in je bak past en kleine gupjes snackt bv.

Mensen zijn enorm brutaal merk ik sinds ik op marktplaats verkoop. Zielige verhalen, onkunde, hebberigheid ten top. Ik ga binnenkort weer guppen nemen en ik hoop op veel jongen. Ik denk dat mijn killis dat geweldig gaan vinden.

Om eerlijk te zijn viel het aantal guppen wel mee, het aantal molly's daarentegen is schrikbarend en er staan er weer twee op het punt om te bevallen. Eigenlijk bevalt alles aan een stuk door in mijn bak want ook de garnalen, posthoornslakken en helena's blijven maar vermenigvuldigen.

Marktplaats staat bol van de hebberige mensen. Ik vroeg steeds hoe groot het aquarium was en paste daar de hoeveelheid baby's op aan en dan nog keken er mensen beteuterd. Ik dan maar uitleggen: ze worden zo groot en dan wees ik op de moeders maar eigenlijk was het toch te weinig.

Ik verkoop geen vissen omdat ik anders niet zeker weet of ze een goede verzorging krijgen. Mijn Rouwtetra's houden een en ander prima binnen de perken.

Toen ik nog geen heel veel drijfplanten had overleefde een baby Gup in 5 jaar hun vraatzucht. Nu met veel drijfplanten hebben 3 Guppen het gered, het afgelopen jaar. Af en toe vang ik dus jongen uit om in een klein bakje op te kweken om nog wat over te houden

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan