Giebeltje
Well-known member
De kogel is door de kerk: dachten we net de boel opgelost te hebben met het interne aquaflow filter en de Eheim luchtpomp, begint het hele gedoe overnieuw. Nu maakt de luchtpomp weer te veel herrie. Conclusie: door de constructie van de kast waar ons aquarium in staat, worden de trillingen van de motor via de wand overgebracht, en nog eens extra versterkt door de houten rolluikconstructie boven het aquarium. Ik heb deze constructie zelf zo bedacht in 2002, maar nu blijkt dat in de praktijk toch voor problemen te zorgen. Ik ga nu dus de ruimte die ik destijds had uitgespaard voor het konijnenhok te gebruiken voor een extern filter.
De bak: 100x60x40, 200 liter
Het bestand: 2 sluierstaarten, 1 ancistrus, 1 rineloricaria, 3 chinese danio's en 3 corydoras sterbai. Daar komt gezien de hoeveelheid water per vis voorlopig niets meer bij. Hoogstens, als de kleintjes er niet meer zijn, nog een 3e sluier vanwege het groepsgedrag. Maar dan moet ik wel goed filteren.
Planten: 5 javavarens, salvinia natans, hygroyza Aristata en 1 cryptocoryne soortje.
Achter de plank waar de bak op staat zit 1,5 cm tussenruimte waar de slangen tussendoor kunnen, en anders moet ik met de boormachine aan de gang. De ruimte onder het aquarium is 60 cm diep.
Welke externe filter kan ik het beste nemen? Hij moet a. goed filteren, b.geluidsarm zijn of goed te isoleren en c. gebruiksvriendelijk i.v.m. artrose.
Jullie input graag, dan kan ik morgen meteen aan de slag hiermee.
De bak: 100x60x40, 200 liter
Het bestand: 2 sluierstaarten, 1 ancistrus, 1 rineloricaria, 3 chinese danio's en 3 corydoras sterbai. Daar komt gezien de hoeveelheid water per vis voorlopig niets meer bij. Hoogstens, als de kleintjes er niet meer zijn, nog een 3e sluier vanwege het groepsgedrag. Maar dan moet ik wel goed filteren.
Planten: 5 javavarens, salvinia natans, hygroyza Aristata en 1 cryptocoryne soortje.
Achter de plank waar de bak op staat zit 1,5 cm tussenruimte waar de slangen tussendoor kunnen, en anders moet ik met de boormachine aan de gang. De ruimte onder het aquarium is 60 cm diep.
Welke externe filter kan ik het beste nemen? Hij moet a. goed filteren, b.geluidsarm zijn of goed te isoleren en c. gebruiksvriendelijk i.v.m. artrose.
Jullie input graag, dan kan ik morgen meteen aan de slag hiermee.